C
TT4F TT4F skrev:
vad tror ni chansen att hitta felet med detektorn är?
Är det helt avbrott så är det inget problem att hitta bara man har en hyfsad detektor. Det knepiga är när det bara är hög resistans och inte helt avbrott.

Spännande om själva slingan brunnit av. Du får posta bilder om så är fallet :geek:
Skulle vilja påstå att slingan i normalfallet klarar sig utan skador eftersom den är elektriskt "flytande".

Nissens
M MagnusSy skrev:
En Robomow ingick i sonens köp av fritidshus. 2000 m2 gräsmatta. Efter c:a 5 år var batterierna slut. Nya kostar c:a 1/3 av nypriset.
Innan detta framkom, köpte vi en liten Robomow till radhusgräsmattan. På ett gavelradhus är den värdelös, den kräver 3 meter grässtimma mellan de två gräsytorna, med en svag sluttning. Den har ett H-e att klara att gå igenom vår grässtrimma på 2.5 meters bredd. Nu efter 3 säsonger är dess batterier slut och nya kostar 1/3 av nypriset.
Det verkar som åtminstone Robomov satsar på att skaffa sig vinsten i affären på batteriförsäljning till makalösa priser!
Jag har en ”grässtrimma” på 1,5 meter som min Rs612 klarat galant i alla år. Jag har samma batterier i som satt i när jag köpte den 2014, 7 år sedan alltså. Batterierna verkar ha samma kapacitet fortfarande, märker ingen skillnad i alla fall.

Så det är kanske så att du haft lite otur.

Jag har dessutom samma knivar fortfarande, slipar dem en gång vartannat år, skiftar plats på dem det året jag inte slipar dem eftersom de har olika rotationsriktning. :)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.