Byggahus.se

Riva ut kökspannan - Hur?

4k läst  2 svar

1. T
    Medlem Nivå 6
    Så sprang trotjänaren från 1938 läck.
    Måste ut med kökspannan (Norah 22) som är nästan identisk med Norah 300 / CTC Parca 300,
    vad gäller anslutningar .

Vill inte riva ut för mycket och undrar hus bäst komma åt in- & utlopp för vattnet bakom.
    Tycks som de murat in skiten... ta bort kakel (grå plattor topp) och satsa på att jag når från ovan eller försöka från sidan (ta bort teglet thö om)?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Norah_22_PICT1843_25.jpg

2. T
    Medlem Nivå 4
    lyckades du få ut den? sitter precis å stirrar på min gamla panna som bara tar dyrbar plats i köket.

3. T
    Medlem Nivå 6
    Håller på. Fått tag i efterföljaren, 2 st faktiskt, Norah 312. Den skall passa ok tror jag. En sektion djupare men samma bred, höjd å anslutningar.
    Så, nu knackar jag bort fogar försiktigt, vill återanvända teglet, på höger sida längst in. Tanken är att kunna nå in bakom med stora skiftnyckeln och lossa förskruvninarna uppe å nere från sidan... Sen krok i solida plankväggen mittemot fronten och med spakblock dra ut skiten.
    Har ett B&B hemma och fullt upptagen med att fixa gästrummen nu innan säsong så det blir en cm i taget när man kan.
    Innan maj månad skall den ut, annars lejer jag in nån. Lägger upp resultatet här. God kväll.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka