Hej! Det är såhär jag bor i en bostadsrätt och skall försöka att renovera den lite titt som tätt.
Är rätt trött på garderoben i hallen och vill byta ut den emot en ny garderob eller bygga en ny.

Eller kan det bli lika snyggt om man byter knoppar och målar om dem?

Detaljer om garderoben i dagsläget:
ca 244 cm är min garderob mätte från "golvet" i garderoben upp till "taket" i garderoben och bredd är ca 162-165 beroende på hur man mäter.

Hur går man tillväga? Och vad är en ungefärlig kostnad? Har tänkt att hålla den nere så mycket som möjligt då det mest för syns skull. Bifogar bilder nedan. (ursäkta röran) Spontant foto bara.

bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2.jpg
Skapa konto
bild 3.jpg
Skapa konto
bild 4.jpg
Skapa konto
bild 5.jpg
Skapa konto

• bild 1.jpg
    Skapa konto
  • bild 4.jpg
    Skapa konto
  • bild 5.jpg
    Skapa konto
Jag tycker det är dumt att riva ut de gamla fina platsbyggda garderoberna för att sätta dit ett par skjutdörrar. Garderoben på bilden har säkert varit med 60 år+ och är fortfarande i gott skick, byter du nu kommer troligt inte den nya hålla lika länge och dessutom inte heller möjlig att underhålla på samma sätt.

Skjutdörrar är modernt idag, jag är inte säker på att det kommer vara det framöver, modellen på bilderna är kanske inte direkt modern, men inte heller direkt omodern och har vad jag vet aldrig varit.

Om du målar om garderoberna invändigt (se till att välja rätt färg, snickerifärg för t.ex. dörrfoder är för mjuk för att lägga kontinuerlig vikt på) Jag valde en naftabaserad färg till insidan av mina garderober, inte så kul att jobba med inomhus, men det blev en väldigt fin och hård yta.

Sen kan du lämna luckorna på lack, det brukar inte behöva kosta så många kronor, vill du ha lite ny känsla kan du ju välja någon lite utstickande färg istället för den vita.

På vilket sätt tycker du garderoberna är mer opraktiska än en skjutdörr? Det finns gott om garderobsinredningar för olika behov, du kan säkert hitta något förvaringssystem som gör garderoben på bilden väl användningsbar.

• Gilla
S.A.P och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.