Håller på och leta efter en bra lådförvaring till källaren, har kollat lite på gamla köpmansdiskar men de kostar skjortan.
Är det någon som testat sån här eller liknande för förvaring av verktyg och muttrar o.s.v.?
d08201091905A5108.jpg

De är ju gjorda för papper och sådan förvaring så de kanske inte tål tyngden om man fyller en låda med skruv men kanske fungerar om man förstärker botten med en extra skiva och några vinkelbeslag.

Eller om det är någon som har något annat bra förslag på lådförvaring för en överkomlig summa.

Det går kanske med en sån där om man förstärker lådornas botten. Beroende på vad den är gjord av för övrigt kan det nog går riktigt bra. Jag har en motsvarande i plåt som jag tänkte ha för lite blandade saker. De dyker upp här och var, och orkar man vänta så kan man nästan få dem. De har väl kanske spelat ut sin roll som ritningsskåp på många ställen.

Ja de var nästan gratis så det kan ju vara värt tiden att förstärka de så kanske de går att använda, de jag tittade på verkade vara trä rakt igenom och den känns ju bättre än plast i det här fallet.

Om nu lådupphängningen klarar belastningen vid fullastad utdragen låda så finns risken för att hela härligheten välter.

Allt lösbart men jag tror det är här du ska börja granska ditt objekt.

Jag har 10 stycken sådana här inköpta på loppis för 200 kr styck.Den bästa förvaringen jag någonsin haft.De sväljer nästan allt.Jag har penslar och rollers i en låda,spackelspadar i en annan.kemikalier i en spikpistoler i en osv osv.Skönt att få undan det då jag tidigare hade vanliga öppna förrådshyllor som var enormt platskrävande med en massa luft i onödan mellan hyllplanen beroende på att alla grejer var olika stora. jag halverade platsåtgången och har nu plats att sätta in en ny rikt o plan hyvel i stället.

Skruvar och muttrar har jag i sortimentsväskor av plywood indelade med fack.

• 5659815178.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Är det någon sorts hängmappslådor eller hur ser den ut?

ja det kan man säga fast utan hängmappar .
kallas arkivskåp om ni söker på blocket.

Generellt hade jag föredragit plåt/stål-skåp i utrymmen som inte alltid är uppvärmda eller om luftfuktighetet tidvis är hög. Träbyråer har en tedens att kärva rejält i lådorna om man har otur.

Tack för tipset ikeahantverkaren, ett par sådana och sen någonting med mindre lådor för små pryttlarna.

pbengtsson: Ja det är ju sant, men de var så billiga så det kan vara värt att testa i brist på alternativ.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.