Byggahus.se

ritning till Förrådsdörr

1. E
    Medlem Nivå 2
    Hej

Håller på att planera vårens projekt och nu har turen kommit till ett oisolerat kallförråd. Tänkte försöka bygga dörrarna själv. Det blir en dörr ca 90X200 och en pardörr med totala måtten 140X200.

Är det någon månde som har en bra riting på dörrbladet att dela med sig eller måste man köpa färdigtillvekrade.

vore kanon och tack på förhand!

2. B
    Anonym
    är ju så lätt att göra. varför ritning?

3. E
    Medlem Nivå 2
    Möjligt :) men för en som inte gjort det tidigare så vore det bra med tips:)

4. B
    Anonym
    nätet funkar bra då. bara att söka

5. E
    Medlem Nivå 2
    Det var det jag gjorde och fann att det inte var mycket skrivet om det därav att jag vände mig hit, men det verkar ju som att frågan var för simpel för att ens svara på...q(;^;)p

6. N
    Medlem · Nivå 12
    Det absolut enklaste som också håller formen mycket bra, är dörrblad av förstärkt konstruktionsplaywood. Alla Z- och X-korsvirkes dörrar riskerar att glappa lite i skarvarna och kan därför hänga sig. Men frågan är väl vad man har för estetiska och praktiska krav på dörren. Är det ok med cm stora glepor mellan dörr och karm, då funkar det mesta. Ska du ha en tät dörr, utgå från en playwoodskiva och bygg på så att de ser bra ut. Överdimensionera gärna gångjärnen.

• Laddar…