Byggahus.se

Ritning på Attefallsförråd?

1. B
    Medlem Nivå 2
    Jag undrar om vart man kan hitta ritningar eller byggsatser på förråd som är av "Attefallstorlek". Alla ritningar och byggsatser jag hittar är på stugor som är tänkta att användas som bostad. Jag vill bara ha ett så stort förråd som möjligt men hittar inget lämpligt att utgå och/eller inspireras ifrån.

2. B
    Medlem Nivå 2
    Inga tips?

3. J
    Medlem Nivå 3
    Byggmax attefallshus är ju mer eller mindre som ett stort förråd....ingår inget utöver om man bara köper grundutförande....annars om du har tid och lite kunskap får man mycket mer för pengarna att bygga själv i lösvirke..
    /jonas

4. B
    Medlem Nivå 2
    Jo jag har alt tänkt att bygga i lösvirke. Jag vill bara ha lite inspiration och tips på proportioner och lite allmän inspiration. Skulle det sedan finnas en färdig ritning så vore det naturligtvis jättebra.

5. P
    Medlem Nivå 4
    Skicka ett mail till någon av alla dessa tillverkare som finns av färdiga byggsatser. Be dem skicka monteringsanvisning och ritning pga att du tappat bort dina "som du fick när du köpte byggsatsen". Lite fult, men va fan :)

• Laddar…
  6. B
    Medlem Nivå 2
    Låter helt klart som en idé värd att testa. Som sagt, lite fult kanske men va fan.

7. J
    Medlem Nivå 3
    Jag kollade runt massa på olika varianter på nätet.
    Sedan valde jag storlek ganska mycket efter den planlösning jag vill ha.
    Ganska mycket inspirerat från sidan dreams & coffe...
    Mitt mått kommer bli 3.6x7 m med takåsar som avlastat av mellanvägg på 3 meter ena sidan och 4 m andra. Jag kommer dessutom bygga maxhöjd då jag vill ha loft.

Men i ditt fall som bara ska ha ett förråd blir de ju ingen planlösning så då skulle jag välja proportioner typ enbart vad som ser bäst ut. Ändå göra den hög, för då har du ju mer utrymme, men ändå sänka den lite samt göra den lite mer kvadratisk..
    Jag har bara gjort planlösning och fasadritning än, kommer lägga upp den på forummet senare för att fråga om råd...

/jonas