1 207 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Risk för ökad brandrisk vid installation av batterilagring
På konsumentens sida
· 3 250 inlägg
Försäkringsbolagen uppmanar husägare att tänka till ett extra varv kring brandsäkerhet när de installerar batterilagring.
Du kan läsa artikeln här: Risk för ökad brandrisk vid installation av batterilagring
Du kan läsa artikeln här: Risk för ökad brandrisk vid installation av batterilagring
Mm själv så drar jag mig från att ens köpa ett primärbatteri av litiumkemi till brandvarnare. (Finns på Biltema. Undvik.)
Om jag införskaffar husbatteri blir det att sätta i garaget. Men största risken är vid installation och konstruktion så man ska inte överdriva. Jag borde vara mer orolig över kaminen.
Jag har byggt fem litiumbatterier och kortslutit två av dem bara lite grann. Som att aptera bomber.
Om jag införskaffar husbatteri blir det att sätta i garaget. Men största risken är vid installation och konstruktion så man ska inte överdriva. Jag borde vara mer orolig över kaminen.
Jag har byggt fem litiumbatterier och kortslutit två av dem bara lite grann. Som att aptera bomber.
Jag har sett och varit på flera olyckor där rusande batterier blåst ut fönster och dörrar. Även tryckt ut hela väggar så brand spridit sig mellan flera lägenheter.
Då har det varit batterier till elcyklar och liknande prylar. Jag skulle inte ladda den typen av batterier i bostaden.
Då har det varit batterier till elcyklar och liknande prylar. Jag skulle inte ladda den typen av batterier i bostaden.
Vad slags batterier använder du som inte är baserade på litium?J Jaggatagga skrev:Mm själv så drar jag mig från att ens köpa ett primärbatteri av litiumkemi till brandvarnare. (Finns på Biltema. Undvik.)
Är inte ”Vi har ännu inte sett några batteribränder i svenska hus. Det vi sett är en stor brand i en battericontainer i Göteborg och en explosionsartad husbrand i Tyskland.” ett väl litet statistiskt underlag för rubrik och text i detta inlägg?
Ger färre klick! Liknande som vid bränderna i LA. ”Här brinner elbilarna”, det var två elbilar och ett tiotal vanliga.Stefan N skrev:
Samtidigt kan det vara sunt att när det kommer en ”ny” produkt också informera på ett bra sätt om dess risker.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Risk för läckage efter att takshingel lossnat?
Tak & Vind -
Ökad risk för inbrott om grannen har drabbats
Artikelkommentarer -
Virkesbristen ger ökad konkursrisk och stora förseningar
Artikelkommentarer -
Ger koppartråd vid nock ökad risk för åsknedslag?
Tak & Vind -
Frostskydd i värmesystemet medför ökad risk för läckage?
Värme allmänt