Hej!
Jag behöver byta ut vårt tak som är sedan -69 och är 114 kvm. Idag är det masonitskivor,läkt och takpannor. På insidan av masonitskivorna är det svartmögel pga att man byggt igen takfoten så det blivit för dålig luftcirkulation. Den billigaste offerten jag fått in på rivning och sätta dit ny råspont papp takpannor och allt runt omkring är 165 000 inkl moms efter rot.
Jag tycker det låter mycket men de andra offerterna ligger på 190 000 och 255 000kr, jag hade nog räknat med runt 130 000kr. Vad tycker ni andra? Bör jag kolla med fler firmor eller är det ett rimligt pris?

Tack på förhand
Mvh
Fredrik

• Gilla
Urban Andrén
  • Laddar…
1 plan, 2 plan? Fönsterkupor? Ingår plåtarbete, skorsten, ventilationsgenomföringar, takrännor?

S johd01 skrev:
1 plan, 2 plan? Fönsterkupor? Ingår plåtarbete, skorsten, ventilationsgenomföringar, takrännor?
1 plan allt ingår

F Fredrik Antonsson skrev:
1 plan allt ingår
Ok. Jag har samma typ av hus och räknar med ungefär 100,000 men jag har ingen aning. Det blir ju endel extra jobb när det ska på råspont.

Ja det kanske finns nån här som nyligen har bytt tak som kan dela med sig.

Ska byta snart, 160m2 takyta, 1 1/2 plan, rivning av undertak, råspont, papp, betongpannor. 260000:- före rot. Sug på den karamellen:). Så för mig låter ditt tak billigt:D

Råspånt och takpapp så drar det iväg.
Lägger du enklare tex amsonit igen eller nån form av duk får du ner priset.
Du.praktiskt lägger ju 2st tak :)

165000:- efter rot låter som ett bra pris när det är med ny råspont.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.