Vi har gjort en ambitiös exteriör renovering av huset men det som återstår att fixa är en mycket nedgången brotrapp.
Har fått en offert på 181.000 SEK ink moms ex ROT. Specifikationen var form, armering, gjutning samt betong. Då detta låg långt över min kalkyl är jag tacksam för input på nedan:
– Prisnivå för helrenovering av betongtrappa för en privat villa utanför Stockholm (se bilder)
– Utförande och hållbarhet. Traditionell betong vs ex Marmocit ytskiktsbeläggning
– Ev tips på bolag att kontakta
Tack på förhand,
Erik Leonsson
Har fått en offert på 181.000 SEK ink moms ex ROT. Specifikationen var form, armering, gjutning samt betong. Då detta låg långt över min kalkyl är jag tacksam för input på nedan:
– Prisnivå för helrenovering av betongtrappa för en privat villa utanför Stockholm (se bilder)
– Utförande och hållbarhet. Traditionell betong vs ex Marmocit ytskiktsbeläggning
– Ev tips på bolag att kontakta
Tack på förhand,
Erik Leonsson
Medlem
· Blekinge
· 11 020 inlägg
Ja smidestrapp är ingen dum idé, fram för allt för hållbarheten. Googlade snabbt och finns ju flera fina lösningar
Haha ja vore inte otroligt. Men nej 100% att dom har stenkoll på vad som ska göras. De har sett film på trappan och har skickat fina referensbilder på tidigare projekt. Det är ju ett omfattande jobb även om summan är väldigt hög.Farstatjej90 skrev:
Ja precis, detta jobb hade säkert stannat på över 200K med en smed ändå. Ska kolla med dem vad de vill ha för att smida hela trappen.RoTe skrev:
Gjut sidor, fyll upp och lägg granitsten.
Gjorde när jag byggde för 4 år sen.
1100 kr hemkört för 1200 mm breda i massiv granit.
Tror jag har något foto i mitt album.
Gjorde när jag byggde för 4 år sen.
1100 kr hemkört för 1200 mm breda i massiv granit.
Tror jag har något foto i mitt album.
Jag hade armerat och gjutit den själv, om nu inte smidestrappa blir valet förstås.
Du har ju måtten och att naja armering är ju inte så svårt. Skruva igen formen efter varje steg med lite för mycket betong i. Visst det blir lite jobb, men detta är ju inget omöjligt projekt ens för en amatör.
Du har ju måtten och att naja armering är ju inte så svårt. Skruva igen formen efter varje steg med lite för mycket betong i. Visst det blir lite jobb, men detta är ju inget omöjligt projekt ens för en amatör.
Tror min trapp med material var typ 5-8000kr. Gjordes på lite kvällar och helger, vid sidan av heltidsarbete. Armerad betongtrapp med ytskikt av huggen granit.
Herregud, man måste ju vara läkare nuförtiden för att ha råd att gå till jobbet, om något på huset ska göras med hantverkare.
Herregud, man måste ju vara läkare nuförtiden för att ha råd att gå till jobbet, om något på huset ska göras med hantverkare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är priset rimligt för att måla om fasaden?
Färg, Måla & Tapetsera -
2000 kr/kvm - rimligt pris för att lägga marksten?
Trädgård allmänt -
Är detta ett rimligt pris för stambyte?
Byggmaterial & Byggteknik -
Rimligt pris alt tidsåtgång för arbete med gjutning av garageplatta?
Grund & Markarbeten -
Rimligt kvm pris för golvslipning av klickgolv i ek
Byggnadsvård