Hej!
Vi ska renovera vårt kök i lägenhet och kommer därmed att behöva spackla och måla om hela väggen + tak. Vi har varit i kontakt med en firma som gärna gör jobbet men då jag inte har så mycket erfarenhet av detta så hade jag uppskattat input på om priset och tidsåtgång i angiven offert låter rimligt.
Vi har även bett hantverkaren (då de även har snickare) att bygga en gipstrumma kring ventilationsröret som går igenom köket. Ca 5 meter långt.
När vi ändå håller på med med måleriet i köket tänkte vi passa på att måla taket i kök, hall och vardagsrum också då allt går ihop. Lägenheten och färgen i tak är 6 år gammal, några hål från förra ägaren som behövas spacka/slipas igen men överlag en ganska fin färg. Behövs det målas en eller två gånger?
Arbetet kommer ske i Malmö och firman som vill göra jobbet finns i Malmö också, fast på andra sidan stan. Dvs ca 20 min framkörningstid.
Offerten som sådan:
Bygga gipstrumma, spackla och måla vägg. 17 kvm. 30 timmar á 550 kr (efter rot) 16.500 kr
Måla taket i kök, vardagsrum och hall. 43 kvm. 25 timmar á 550 kr (efter rot) 13.750 kr
Material: 4300 kr
Bil grundavgift: 5 st á 400 kr
Pris totalt ink. moms: 27.475 kr
Är tidsåtgången, dvs 30 timmar respektive 25 timmar rimligt? Är priset ovan rimligt för en målare?
Tacksam för input och svar!
-
20 sep 2021 13:39 #2
Känns spontant som det borde vara inkl. Moms! -
20 sep 2021 13:42 #3
Hej!
Längst ned i offerten står detta: -
20 sep 2021 13:46 #4
D
Det är väldigt svårt att på nätet ge råd över rimligheten av tidsåtgången. Men spontant tycker jag offerten ser rimlig ut. -
Stefan N
Verktygstokig- Stockholm Täby
- Medlem jan 2009
- 11 719 inlägg
- 8 916 gillningar
- 981 bilder och filmer
-
20 sep 2021 13:48 #7
Mao, hur tycker ni det priset är ink. moms efter rot? -
20 sep 2021 14:14 #8
- Laddar…
Liknande trådar
-
Rimligt pris för montering av två takskjutportar?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Rimligt pris för garageport?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Dyrt eller rimligt pris för installation av tvättmaskin?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Två olika stora men likvärdiga offertförslag, hur tänker jag?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Kostnad för att installera en braskamin - är detta rimligt
Värme allmänt