2 954 läst ·
15 svar
3k läst
15 svar
Rimlig tidsåtgång för rörmokare?
Sida 1 av 2
Hej,
Jag har 4 kvm badrum hyfsat ny lägenhet 2000-talet alla rör ska dras invändigt men alla saker behåller sin plats förutom brunn bilas till kanten unidrin. Montera ny toalett, kommod, tvättmaskin, inbyggd dusch SAMT kök flyttas 2 m så skapa ett fall...
Vad skulle ni säga är rimlig tidsåtgång effektiv tid för endast röris??
Samt eventuellt materialkostnad alltså rör och klamrar (ej inredning)?
Jag har 4 kvm badrum hyfsat ny lägenhet 2000-talet alla rör ska dras invändigt men alla saker behåller sin plats förutom brunn bilas till kanten unidrin. Montera ny toalett, kommod, tvättmaskin, inbyggd dusch SAMT kök flyttas 2 m så skapa ett fall...
Ingen som har renoverat och vet
?
Eftersom du har lite trassel med din BRF, är det du gör godkänt av den?Kycklingen skrev:
Hej,
"Brunn bilas till kanten, unidrain".
Du ska ta bort befintlig golvbrunn och ha en unidrain längs väggen istället? Förväntas rörisen också göra om tätskiktet i hela badrummet eller har du någon annan till det?
Du ska ta bort befintlig golvbrunn och ha en unidrain längs väggen istället? Förväntas rörisen också göra om tätskiktet i hela badrummet eller har du någon annan till det?
Precis det är rund purus brunn idag som ska flyttas kanske 20-30 cm. Nej tätskikt och kakelsättning gör plattsättare väl, rörisen kan inte göra sånt eller...?MathiasS skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Ja det är plattis som gör det. Men om du inte är säker på vem som ska göra vad är det nog dags att sätta sig in i den detaljen. Svårt att bedöma kostnader annars.Kycklingen skrev:
Jo jag har koll men vill bara veta vad som är rimligt tidsåtgång. Har köpt allt inredning, brunn, kakel, golvvärme, själv. Endast flytspackling, rör och kopplingar "byggmaterial" får hantverkna fixa. Vi pratar 4 kvm badrum.Düsseldorff skrev:
Plattsättare vill ha 50k
Rörmokare 50k
Elektriker: 26k
Snickare/målare ej hunnit fråga men tkr låter snuskigt dyrt redan... Eller??
Vilken yrkesgrupp tar största kostnad i badrum tänder någon behöver riva allt som finns där nu vem brukar göra det? Och behövs så många som jag beskriver eller kan man slå ihop vissa saker. Vet många säger typ målare är "inget riktigt jobb" de kan snickarna göraDüsseldorff skrev: