Hej! Vi har efter en fuktskada fått innertaket förstört i vårt matrum och fått rådet att sätta microlit innan vi målar på nytt. Fick en offert som verkade lite saftig, så jag undrar vad som är rimlig tidsåtgång på ett sådant arbete? Dvs. rivning gammal färg, spackling, microlit, målning. Några andra steg jag missat? Rummet är ca. 5 x 4 meter. Stuckaturen runtom och i mitten (lampan) ska bevaras. Vad kan det ta i antal dagar, och hur mycket i arbetstid?
Hej igen! Ingen annan svarade på detta, men jag kan ju för efterkommande med samma fråga berätta vad svaret blev. Det tog en vecka för målarfirma på två personer (ej heldagar). Det som drog ut på tiden, alltså antal dagar men inte arbetstid, var att det behövde torka efter de olika omgångarna (spackling, mikrolit etc). Resultatet blev kanonfint så vi är nöjda.
Hej igen! Ingen annan svarade på detta, men jag kan ju för efterkommande med samma fråga berätta vad svaret blev. Det tog en vecka för målarfirma på två personer (ej heldagar). Det som drog ut på tiden, alltså antal dagar men inte arbetstid, var att det behövde torka efter de olika omgångarna (spackling, mikrolit etc). Resultatet blev kanonfint så vi är nöjda.