596 läst · 4 svar
596 läst
4 svar
Rimlig kostnad för vattenfilter
Hej!
Vad är en rimlig kostnad för underhåll av vattenfilter?
Vi har ett filter från Callidus och vi betalade 4000 kr för en vanlig service förra året. I år så säger de att man ska ha en större service för byta filtermaterial (tror jag att det var) då filtret är 8 år gammalt. Det går på 10000 kr...
Tack på förhand!
Vad är en rimlig kostnad för underhåll av vattenfilter?
Vi har ett filter från Callidus och vi betalade 4000 kr för en vanlig service förra året. I år så säger de att man ska ha en större service för byta filtermaterial (tror jag att det var) då filtret är 8 år gammalt. Det går på 10000 kr...
Tack på förhand!
Allt hänger på vad ditt filter är laddat med för massa - alltså vad ska renas.
Dock lite taskigt av dom att inte göra allt vid samma tillfälle då bara utrckningskostnaden är minst 2000 kronor eller mer beroende på hur långt de ska köra.
Dock lite taskigt av dom att inte göra allt vid samma tillfälle då bara utrckningskostnaden är minst 2000 kronor eller mer beroende på hur långt de ska köra.
Är det Callidus själva som sköter servicen? Eller är det en rörmokare som gått kurs hos Callidus?
Kolla i alla fall om det finns någon behörig rörmokare i din del av landet som kan överta servicen. Jämför priserna.
Det finns också viss service som kunden kan lära sig att sköta själv, men dem har du kanske redan sett?
och
Kolla i alla fall om det finns någon behörig rörmokare i din del av landet som kan överta servicen. Jämför priserna.
Det finns också viss service som kunden kan lära sig att sköta själv, men dem har du kanske redan sett?
Tack för svar!S saltet skrev:
AIF-1054-268P järn-mangan är en beteckning som jag hittar och Filtermat. AIF/MIF-1054 hittar jag på serviceordern.
Tack för svar!C Cider skrev:Är det Callidus själva som sköter servicen? Eller är det en rörmokare som gått kurs hos Callidus?
[media]och
[media]
Det är Callidus. Tack för tipset om att kika på rörmockare som kan istället.
Jag har sett videorna men tack så mycket
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hall- Vad skulle vara rimlig kostnad för detta?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad är en rimlig kostnad för takbyte?
Tak & Vind -
Rimlig kostnad för att montera Ikea-kök
Kök -
Vad är en rimlig kostnad för plank?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad är rimlig kostnad för byta plåt runt skorsten pga läckage
Tak & Vind