Jag är ute efter en riktigt jäkla ordentlig ogräsbrännare. Någon som har förslag?
Har en sådan liten med böjt rör på vilket man skruvar på en glasflaska på några hundra ml, men det tar ju en evighet att gå runt med den på några hundra kvadrat grus... Jag föreställer mig en tvåhjulig vagn/pirra för en gasolflaska likt den till grillen, med en brännare som är 50 cm bred, som jag kan dra över gruset likt en gräsklippare... Jag har iofs en pirra, kanske dags att bygga eget? 😁
Har en sådan liten med böjt rör på vilket man skruvar på en glasflaska på några hundra ml, men det tar ju en evighet att gå runt med den på några hundra kvadrat grus... Jag föreställer mig en tvåhjulig vagn/pirra för en gasolflaska likt den till grillen, med en brännare som är 50 cm bred, som jag kan dra över gruset likt en gräsklippare... Jag har iofs en pirra, kanske dags att bygga eget? 😁
Tänker du typ en sån här ?Kungen_283746 skrev:
Jag är ute efter en riktigt jäkla ordentlig ogräsbrännare. Någon som har förslag?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut - men gärna med mycket bredare munstycke... Men ja, den där vore ett lyft, absolut. 🔥
Lågan från den är hundra gånger bättre än den lilla du haft tidigare, du behöver inte större som handhållen, redan den blir tung att svinga runt på...Kungen_283746 skrev:
Ska du gå upp i storlek så behöver den vara hjulburen.
Och återigen, du ska bara sveda inte bränna.
Optimalt är att sveda när ogräset är litet dvs vara med i starten och sen gå över efter 1-2 veckor igen
Medlem
· Stockholm
· 4 325 inlägg
Om du lyckas bara precis hetta upp växten så blir den brännskadad. Detta gör att växten tror att den lever ett tag till men i själva verket ballar det ur.Workingclasshero skrev:
Bränner du bort det helt så fattar roten och lägger direkt energi på att skicka upp en ny.
Så oavsett ogräs så är det bara slöseri att få svarta blad
Sved plantan, ge det tid (1vecka)
Tack! Fantastiskt! Den tredje uppfyller med råge alla önskemål jag skrev.pacman42 skrev:
Tyvärr måste jag revidera frågan lite, göra ett litet tillägg: jag vill helst att både grannarna och deras hus ska stå kvar efter min ogräsbekämpning... 😂
Klicka här för att svara