Jag är ute efter en riktigt jäkla ordentlig ogräsbrännare. Någon som har förslag?

Har en sådan liten med böjt rör på vilket man skruvar på en glasflaska på några hundra ml, men det tar ju en evighet att gå runt med den på några hundra kvadrat grus... Jag föreställer mig en tvåhjulig vagn/pirra för en gasolflaska likt den till grillen, med en brännare som är 50 cm bred, som jag kan dra över gruset likt en gräsklippare... Jag har iofs en pirra, kanske dags att bygga eget? 😁

Kungen_283746 Kungen_283746 skrev:
Jag är ute efter en riktigt jäkla ordentlig ogräsbrännare. Någon som har förslag?

Har en sådan liten med böjt rör på vilket man skruvar på en glasflaska på några hundra ml, men det tar ju en evighet att gå runt med den på några hundra kvadrat grus... Jag föreställer mig en tvåhjulig vagn/pirra för en gasolflaska likt den till grillen, med en brännare som är 50 cm bred, som jag kan dra över gruset likt en gräsklippare... Jag har iofs en pirra, kanske dags att bygga eget? 😁
Tänker du typ en sån här ?

Ogräsbrännare med vagn, gasolbehållare och slang i orange, på vita hjul för trädgårdsarbete och ogräsbekämpning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.gasoltuben.se/product/o...MIsparpJ_mjQMViliRBR3T_S4lEAQYAyABEgL-N_D_BwE

Ser bra ut - men gärna med mycket bredare munstycke... Men ja, den där vore ett lyft, absolut. 🔥

Du går ofta efter en begagnad sådan här

En orange parkettslipmaskin med två stora hjul och en metallisk slipyta framtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att tänka på.

Man behöver inte bränna upp ogräset, det räcker med minst 80 grader i fem sekunder.

• Gilla
Kungen_283746 och 3 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Att tänka på.

Man behöver inte bränna upp ogräset, det räcker med minst 80 grader i fem sekunder.
På lite bredbladiga ogräs typ maskrosor ser man tydligt när det räcker, färgen i bladen förändras

Kungen_283746 Kungen_283746 skrev:
Ser bra ut - men gärna med mycket bredare munstycke... Men ja, den där vore ett lyft, absolut. 🔥
Lågan från den är hundra gånger bättre än den lilla du haft tidigare, du behöver inte större som handhållen, redan den blir tung att svinga runt på...
Ska du gå upp i storlek så behöver den vara hjulburen.
Och återigen, du ska bara sveda inte bränna.

Optimalt är att sveda när ogräset är litet dvs vara med i starten och sen gå över efter 1-2 veckor igen

• Gilla
Kungen_283746 och 1 till
  • Laddar…
Här har du ett produkttest på några alternativ:
-

• Haha
  • Gilla
Peter_Bromma och 6 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Att tänka på.

Passande nick i denna fråga ;-)

Jaha, jag eldar på som tusan på mitt ogräs mellan stenarna, det är alltså fel åtgärd?
/W

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Passande nick i denna fråga ;-)

Jaha, jag eldar på som tusan på mitt ogräs mellan stenarna, det är alltså fel åtgärd?
/W
Om du lyckas bara precis hetta upp växten så blir den brännskadad. Detta gör att växten tror att den lever ett tag till men i själva verket ballar det ur.

Bränner du bort det helt så fattar roten och lägger direkt energi på att skicka upp en ny.

Så oavsett ogräs så är det bara slöseri att få svarta blad

Sved plantan, ge det tid (1vecka)

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Här har du ett produkttest på några alternativ:
- [media]
Tack! Fantastiskt! Den tredje uppfyller med råge alla önskemål jag skrev.

Tyvärr måste jag revidera frågan lite, göra ett litet tillägg: jag vill helst att både grannarna och deras hus ska stå kvar efter min ogräsbekämpning... 😂

• Haha
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Ni tänker ju fel, precis som man har gräsklipparrobot finns ju nr 3 i auto model!! (hoppa till 1min in för action)

• Älska
  • Haha
  • Gilla
M.rs och 2 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Att tänka på.

fast om man eldar up det så slipper man sopa efter

M maria01 skrev:
fast om man eldar up det så slipper man sopa efter
Det tar naturen hand om ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.