Reservdelsshunt Uponor ElPush 12 för dig som har en shunt som lagt av alt vill uppgradera från en Push till en ElPush. Cirkulationspumpen har tvivelaktig funktion och bör bytas (därav mitt val att kalla det Reservdelsshunt) men funktionen i övrigt med att shunta vatten till golvvärmeslingan fungerar utan anmärkning.
Som många trådar vittnar om på forumet har dessa cirkulationspumpar i vissa situationer en tendens att gå sönder med antingen ett högt skärande ljud eller att pumphjulet fastnar. I mitt fall kommer jag inte ihåg om den stannade eller lät men samband med att jag ändå byggde ut systemet så uppgraderade jag till en Push-23 så denna har legat på hyllan ett år eller så.
Har varit monterad på ett enrörssystem och drivit ett badrum för mig med runt 30 meter 12mm slang. Har inte använt elpatronen i princip men den indikerar att värmen slår till vid reglering av vredet.
500:- + frakt om den ska skickas (fraktkostnad gissningsvis för 5kilo) alt upphämtning i Stockholm Söderort
Det som finns på bilden ingår. G3/4 kopplingar till golvvärmeslingan behövs. G1/2 kopplingar för 15mm PEX sitter på men bör givetvis bytas för koppling till radiatorsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder