Jag har fått pappas gamla högtryckstvätt, en kärcher 720 MXS, för den krånglade för honom. Pumpen började inte gå på den, och anledningen till det är troligtvis att han hade för dåligt vattentryck iom att dom har egen brunn.

Men nu när jag fått igång den hjälpligt och pumpen går hela tiden då finns det ytterligare lite problem som borde fixas på den.
Det finns ju två munstycken till den. Ett (det traditionella) som är ställbart tryck på och vattnet får en "V" liknande bild. Det kommer inte riktigt upp i tryck som det ska.
Har haft isär allt och allt ser bra ut och o-ringar och munstycket är ok. Finns det något mer som kan krångla i den typen av munstycke?

Och det andra munstycket som ska ha en roterande stråle är bara en fast stråle som går snett ut ur munstycket. Slår man då till med munstycket i något så börjar det ibland att rotera. Men oftast inte :confused:.
Jag har haft isär även detta munstycket, och längst fram så finns det ju ett litet munstycke med en kula i botten som ska rotera, och även en vit plastbricka med 4 hål i. Har rengjort och blåst det med kompressorn, och det ser ganska bra ut. Men kan detta bli slitet så det behövs bytas? Och isåfall var kan man få tag på reservdelar? Gissar att många ställen bara säljer kompletta munstycken :mad:.

Tycker det låter som det är lite dåligt flöde i tvätten... Eller går det ställa flödet på munstycket? Byter man hela eller bara yttersta delen när man växlar munstycke?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.