Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för hjälp.
//R
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 900 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 900 inlägg
Jag tror en bild hade varit bra i detta läge, svårt att ge relevant input annars. Utan bild är väl det bästa råd jag kan ge att kika igenom FMM servicemanual och se om du kan hitta din modell där...
/U
EDIT: Aha - där kom en bild, det gav nya möjligheter...
EDIT2: givet att den är nyare än 1972 (vilket jag gissar är rätt men vet inte riktigt vilka kännetecken som finns) antar jag att följande kan vara intressant för omkastaren:
När det gäller läckande vred så lite beroende på om det läcker ur pipen eller ur själva vredet behövs ny krankägla alternativt komplett kranöverdel.
/U
/U
EDIT: Aha - där kom en bild, det gav nya möjligheter...
EDIT2: givet att den är nyare än 1972 (vilket jag gissar är rätt men vet inte riktigt vilka kännetecken som finns) antar jag att följande kan vara intressant för omkastaren:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När det gäller läckande vred så lite beroende på om det läcker ur pipen eller ur själva vredet behövs ny krankägla alternativt komplett kranöverdel.
/U
Redigerat:
Tack så mycket. Den är absolut nyare än 70-tal. Den borde vara sent 80-tal. Delarna ser precis likadana ut, även om den där har termostat och engrep. Frågan är om dom körde samma dimensioner på alla?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 900 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 900 inlägg
Tja, jag jobbar inte för FMM men i min ungdom jobbade jag på byggvaruhus och sålde bl.a. deras prylar. Har nog aldrig råkat ut för att deras servicehandbok inte stämmer så personligen skulle jag fortfarande lita på det FMM skriver:
Min tolkning är att det ser likadant ut på insidan oavsett reglermetod (sedan -72)
/U
Min tolkning är att det ser likadant ut på insidan oavsett reglermetod (sedan -72)
/U
Det är säkert som du säger. Jag såg också det som du markerade. Jag tackar för hjälpen. Jag lärde mig faktiskt mycket på det här. Tack.
/R
/R
Hej!
Vi installerar en dusch i vårt tvättrum på landet. Vi har en gammal duschblandare som ovan. Vi saknar delarna (ringarna) som täcker fastsättningen in väggen. Se bild nedan.
Någon som vet var man kan få tag på dessa?
H/Gunilla
Vi installerar en dusch i vårt tvättrum på landet. Vi har en gammal duschblandare som ovan. Vi saknar delarna (ringarna) som täcker fastsättningen in väggen. Se bild nedan.
Någon som vet var man kan få tag på dessa?
H/Gunilla
Logga in
Skapa konto