reservdel till min klippare, hjälpa att hitta

565 läst  17 svar

1. B
    Medlem Nivå 13
    Hoppas ni kan hjälpa mig....

Klippte gräset idag, men kom inte så
    Lång:( briggs & stratton qx40
    Är modellen
    Har googlat för att försöka hitta den delen, men utan resultat.

Någon som kan hjälpa mig.

2. dof
    Verktygstokig Nivå 8
    Det är väl beteckningen på motorn? Du får nog googla på själva klipparen istället. Märke,modell eller bild ?

3. B
    Medlem Nivå 13
    briggs & stratton qx40

4. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 6
    Den delen är specifik för gräsklipparmärket/modellen och inte motorn eftersom det är hållaren till kniven, så ange gräsklipparmodellen istället. Som du kanske ser är det ännu mer specifikt för just den klipparen eftersom de lagt till en extra remdrivning.

Här har du reservdelslistan till motorn annars, men den delen är inte med där: http://www.briggsandstratton.com/eu/sv/document/index?doc=10D9020253B1_IPLURL_LO.pdf

Har du inte egna verkstad lär du behöva lämna in den ändå eftersom det lär krävas avdragare för att få loss den gamla delen.

5. B
    Medlem Nivå 13
    Har kikat i den, men inte hittat någont i de länken:( eller så är de jag som inte vet vad jag ska kolla efter.

Mvh

6. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 6
    Jag skriver ju vad du ska göra, kolla märke/modell på klipparen och köp delen därifrån. Briggs har bara motorspecifika delar. QX40 hjälper dig alltså inte. Delen du söker är specialanpassad till kåpans höjd och den drivning tillverkaren valt.

7. B
    Medlem Nivå 13
    Vad då märke/modell? XQ40 är det som står på klippare, som även bild i tråden.

Å modell 10D902.

8. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 6
    En gräsklippartillverkare har köpt in QX40-motorer och monterat på ett chassie, QX40 är bara motorns beteckning, inte klipparens. Eftersom jag inte lyckas förklara för dig får någon annan rycka in. Lycka till.

berne88 gillar
  9. T
    Medlem Nivå 1
    sök knivfäste stiga" exempel"

10. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 6
    Immobil gillar
  11. B
    Medlem Nivå 13

Å var står det tex? Det jag har laddat upp är allt jag har hittat, det var mer än vad jag visste.

Hur ska jag ta reda på de då?
    Har tagit kort på på dom lappar/skyltarna jag hittat

Är de rätt? Om inte får du gärna förklara var den lappen/ skylten kan sitta

12. MultiManOriginal
    Medlem · Nivå 6
    Florabest är väl ett Lidl-märke? Ring Lidl.

13. H
    Medlem Nivå 9
    Florabest verkar vara en Lidl-maskin. De ser gröna ut vid googling också...

Edit: äsch, 2:a på den :)

14. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 8
  15. B
    Medlem Nivå 13
    dom kunde inte direkt hjälpa, då jag var tvungen att a ett nummer, som står i instruktionsboken. Vilket jag inte har då jag fick maskin, men har hittat delen i alla fall, ska bara försöka hitta en svensk återförsäljare, så det går snabbare att få hem delen

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: