Jag har två identiska golvbrunnar i min källare och den ena saknar sin ”huva” (vet ej vad det heter men se bild nedan). Sökt förgäves på internet och här på forumet. Sett hundratals bilder av golvbrunnar, men ingen som min. Någon här som vet om jag kan få tag på den saknade huvan som reservdel någonstans? Eller är den bara för gammal?

Gammal golvbrunn i källare utan huv, med synliga rost och rörmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två golvbrunnar intill varandra, en med rostig huva och en utan, båda omgivna av vit slityta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Går nog bra utan den med

Ser ut som något man svetsar/kapar själv på en kvart..

Det är inte så bra att inte ha denna pryl för det är den som bildar vattenlåset. Så utan den så blåser avloppsröret rakt ut i källaren med dålig lukt som följd.

Hade jag haft en svets hade det här säkert varit ett jättebra projekt att öva på. Jag tänkte jag skulle göra det enkelt och hitta en reservdel och beställa den. Därav frågan

C ClaesÖ skrev:
Det är inte så bra att inte ha denna pryl för det är den som bildar vattenlåset. Så utan den så blåser avloppsröret rakt ut i källaren med dålig lukt som följd.

Hade jag haft en svets hade det här säkert varit ett jättebra projekt att öva på. Jag tänkte jag skulle göra det enkelt och hitta en reservdel och beställa den. Därav frågan
Ta en konservburk med lagom diameter, kapa till lagom höjd och gör några jack längs kanten?

Bonn-meck :cool:

• Gilla
Daleby och 2 till
  • Laddar…
Inte dumt. Kan funka. Får tynga den bara så den inte flyter upp.

C ClaesÖ skrev:
Inte dumt. Kan funka. Får tynga den bara så den inte flyter upp.
(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.