Hej,

Jag har råkat slå av en bit från en bänkskiva i köket(se bilder). Jag tror det är vit marmormönstrad/kompositsten. Vad kan jah göra åt detta? Jag har hittat en liten bit bara men läste här någonstans att vissa stenfirmor kan hjälpa till? Snälla hjälp!
finns det någon som kan tipsa mig om stenfirmor/ hantverkare mm som kan hjälpa till med detta? Tusen tack!

• Avslagen bit på vit marmormönstrad bänkskiva nära induktionshäll med en hand som pekar på skadan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avbruten bit på en vit marmormönstrad kompositbänkskiva.
    Skapa konto
  • Avslagen bit från vit marmormönstrad bänkskiva i kök.
    Skapa konto
  • Skadad vit marmormönstrad bänkskiva med avslagen bit.
    Skapa konto
P
Oj det var ett rejält urslag

För att få tips på stenfirmor är det bra om du skriver var du bor.

Är biten som lossnade i en bit? Isf brukar de kunna limma fast den med bra resultat.
Annars får de borra/såga bort en bit och skarva in en ny bit

Vet du vilket fabrikat det är på skivan och vilken modell /färg?

Gör en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag.

Och återkom med bilder när skadan är åtgärdad

P PsychoCheF skrev:
Oj det var ett rejält urslag

För att få tips på stenfirmor är det bra om du skriver var du bor.

Är biten som lossnade i en bit? Isf brukar de kunna limma fast den med bra resultat.
Annars får de borra/såga bort en bit och skarva in en ny bit

Vet du vilket fabrikat det är på skivan och vilken modell /färg?

Gör en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag.

Och återkom med bilder när skadan är åtgärdad

Tack för svar!!
Nej hittar bara halva biten! Bor i Stockholm. Jag hyr i andra hand och vill helst lösa detta utan att anmäla till ägaren...
det är en del skador vid diskhon som tidigare hyresgästen orsakat utan reparation...
Jag har kontaktat en massa firmor så får se vad de säger. Jag tror det är vit kompositsten/marmor typ.

En vän till mig sa att det ser ut som komposit och det Kan man garanterat fylla i och slipa upp igen!

Men jag får nog kontakta ägaren helt enkelt och fråga. Ville helst lösa det snabbt och enkelt men kanske är mer komplext än så. Tack för råd iallafall!

P
Känner tyvärr inte till vilka som finns i Stockholm.
Det finns någon branschorganisationen som heter Steny eller nåt liknande, du kanske kan få kontakt med någon via dom.

P
C Carolinacharlottw skrev:
En vän till mig sa att det ser ut som komposit och det Kan man garanterat fylla i och slipa upp igen!
Jag gissar att det är en kvartskomposit. Den tror jag inte man kan fylla i och slipa.

Oavsett så är det nog bra att veta exakt vad det är för skiva, så en kontakt med ägaren är nog bra ändå.
Lycka till

P PsychoCheF skrev:
Jag gissar att det är en kvartskomposit. Den tror jag inte man kan fylla i och slipa.

Oavsett så är det nog bra att veta exakt vad det är för skiva, så en kontakt med ägaren är nog bra ändå.
Lycka till
tack snälla för din input!

Självklart ska du kontakta den du hyr av och informera läget. Ditt försäkringsbolag kanske kan hjälpa dig om du har bra "drulle", värt ett samtal dit iaf.

Vill du försöka själv så hade jag testat med epoxy resin och labbar med lite olika färger för att hitta snarlik färg. Lagning kommer aldrig bli osynlig.

Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Självklart ska du kontakta den du hyr av och informera läget. Ditt försäkringsbolag kanske kan hjälpa dig om du har bra "drulle", värt ett samtal dit iaf.

Vill du försöka själv så hade jag testat med epoxy resin och labbar med lite olika färger för att hitta snarlik färg. Lagning kommer aldrig bli osynlig.
Tack snälla för feedback! Ja jag får höra av mig till ägaren så allt går rätt till. Jag betalar ju också hemförsäkring så förhoppningsvis går det att ta det på den.

C Carolinacharlottw skrev:
tack snälla för din input!
Jag hittade några bitar men resten är borta. Inget man klistara

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.