En suddig källare med stenväggar, träbjälkar, en varmvattenberedare och skyddsplast över golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källare med ståhöjd under hus, jordstampat golv med plast, stentrappan uppåt och belysta trätakbjälkar.
Skapa konto
Otydlig bild av en stenmur med en gammal bakugn i en källare från 1875 med synliga bjälkar i taket.
Skapa konto
Min man och jag är ju spekulanter på ett hus som är från 1875. Vi skulle använda detta som fritidshus. Det har hittills använt som åretrunthus. Min fråga gäller källaren. Man går ner i källaren utifrån och när man kommer ner så är det ståhöjd under hela huset Med jordstampat golv.Väggarna är i Sten. Bjälkarna i trä.På höger sida i mitten finns en gammal bakugn och murstocken går sedan rakt igenom huset. Uppe i köket finns en gammal vedkamin. Säljarna har gjort en besiktning redan. I den står det att på någon av bjälkarna finns det rester av skadedjursangrepp. Dock inte något som är aktivt. Tester har tagits på bjälkarna och de är starka och friska. Det finns också en varmvattenberedare som är kopplat upp till köket ståendes där nere. Under visningen hade man lagt plast över hela golvytan.Jag har ingen erfarenhet av denna typ av källare överhuvudtaget. Finns det någon här som vet vad det är för risker? Vi skulle på sikt vilja lägga ett stengolv och kanske utnyttja källaren för någon typ av pubkväll. Är detta realistiskt? Ska vi vara rädda för frukt / skadedjur? Hur sköter man en sån här yta?

F
Of topic, men det var mig dom sämsta bilderna jag sett på internet på över 10 år..

• Gilla
  • Haha
thomasbackstrom och 3 till
  • Laddar…
F fixarmicke skrev:
Of topic, men det var mig dom sämsta bilderna jag sett på internet på över 10 år..
Verkligen off topic! Scrolla vidare om du inte har något vettigt och säga!

• Gilla
Krusbäret
  • Laddar…
F fixarmicke skrev:
Imma på linsen pga det fuktiga stampade jordgolvet kanske.

V va fan skrev:
Under visningen hade man lagt plast över hela golvytan.Jag har ingen erfarenhet av denna typ av källare överhuvudtaget. Finns det någon här som vet vad det är för risker?
Gissningsvis inga.
Har huset stått där i 144 år står det säkert några år till.
Vad fanns det under plasten, mycket blöt jord eller såg det torrt ut? Ni kikade väl?
Att lägga sten, ordna lite ventilation och en bardisk låter trevligt.
Jag kommer på inflyttningsfästen :beer: :)

• Gilla
Krusbäret
  • Laddar…
Vi kikade under och det såg torrt ut. Men det var ju 69 kvadrat så vi kunde inte inspektera hela ytan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.