Byggahus.se

Renovering av Ejca bandsåg.

1. Ola C
    Youtubesnickare · Skåne · 4 482 inlägg

Ola C

Youtubesnickare
  2. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 6 685 inlägg

FrustratorPremiumikon: Trä

Verktygstokig
  3. Ola C
    Youtubesnickare · Skåne · 4 482 inlägg

Ola C

Youtubesnickare
    Yes den är ett mästerverk:D

4. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 6 685 inlägg

FrustratorPremiumikon: Trä

Verktygstokig
    Hade du gjort den med starka magneter istället för gänga in i bordet, så hade den vart ett mästerverk deluxe :) (det är min hemliga plan, måste bara ta mig fram till bandsågen för att mäta)

5. V
    Snickerinörd · Västra Götalands Län · 6 622 inlägg

vectrexPremiumikon: Hand

Snickerinörd
    Jag tänker att för en normalbegåvad människa som inte har tummen mitt i handen så räcker bilderna jag lagt upp för att på ett väldigt enkelt sätt kunna duplicera min lösning om man vill det.
    Du verkar uppenbart inte nöja dig med det utan tycker att allt skall serveras på ett fat, gissar att du helst hade sett att någon gjorde den åt dig också?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    AB2D3FD1-8CD7-4B7C-8A6C-6C432B82A8AF.jpeg
    70EADF50-9B45-4261-8FCB-4A21F1AB0FA7.jpeg
    F4C43A5C-8EB8-49A2-971C-264E607EEA99.jpeg
    6A65C431-6555-4EDF-85BB-97EFAC8366CB.jpeg
    6036D7EE-233E-44F9-AC0E-FC097EA37401.jpeg

• Laddar…
  6. Daniel_N
    Moderator + Youtuber · Skåne · 8 483 inlägg

Daniel_NPremiumikon: Hand

Moderator + Youtuber
    Röjt i tråden, tjafs raderat. Åter till renoveringarna. //Mod

7. H
    Medlem · 10 inlägg

Herr Kalle

Medlem
    Snygg såg. Hur lyckades du och ni andra att få sågbladet att hålla sig i sitt läge? Min vägrar vila i mitten av hjulet, utan vill ständigt antingen ta sig framåt och hänga över hjulets bandage (gummiband) eller gå hela vägen bakåt för att slita ner godset som håller sidoanhållen. Prövat detta: bytt bandage, limmat fast bandagen, testar alla lägen som rattarna tillåter. Sannolika felkällor: Det går att rucka lite på det övre hjulet (mystiskt spel), sågbladen jag använder är genomgående allt för ojämna i skränkningen eller så har jag inte förstått hur man kalibrerar reglagen på balsidan (vore otroligt eftersom jag ägnat 5 h). Jag har manualen om någon vill ha. Mejla kallemg9.nyman@gmail.com. Återkommer med bilder.

8. V
    Snickerinörd · Västra Götalands Län · 6 622 inlägg

vectrexPremiumikon: Hand

Snickerinörd
    Spontant låter det som att det beror på att hjulet har spel, det ska det inte ha! Alternativ felaktig eller avsaknad av bombering på gummit.

9. D
    Medlem · 698 inlägg
    Så snygg sågen har blivit, har själv en likadan, är dock ett annat motorskydd å en 1.5kw Elektrim motor i min såg
    Men hur kommer det sig att inte spånet försvinner med original suganordning? Jag har aldrig haft problem när jag har kopplat ett 100mm rör till utsugsporten, behöver inte ha fullt varvtal på fläkten heller

10. H
    Medlem · Gävleborg · 125 inlägg

Heggeland

Medlem
    Kan du skicka länk på vart du köpte bladstyrningar. Håller på o renoverar en ejca ba 50

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.