Hej, jag har läst några trådar om hur jag ska ta mig an gamla dörrfoder som målats över massor med gånger, men dörrarna? Vad har hänt här egentligen? Första bilden visar hur mina innerdörrar ser ut nertill och andra upptill.
Kan det vara så att det en gång varit glas i dörren och att man i någon renovering vänt på dörren upp och ner? Om så är fallet så har jag ju ingen förhoppning om att finns ett litet glassarna bakom, men tanken lockar att eventuellt återställa till ursprungligt skick...Huset färdigställdes sent 1930-tal. Vad tror ni?
Kan det vara så att det en gång varit glas i dörren och att man i någon renovering vänt på dörren upp och ner? Om så är fallet så har jag ju ingen förhoppning om att finns ett litet glassarna bakom, men tanken lockar att eventuellt återställa till ursprungligt skick...Huset färdigställdes sent 1930-tal. Vad tror ni?
Är ju enkelt. Bara att börja peta/skrapa på den där nederdelen och se vad som gömmer sig bakom.
Är inte säkert att det är ngt fint under, men det ser ju inte fint ut som det är heller så tycker inte det finns så mkt att förlora. Snarare chans att lära sig ngt. Husets historia t ex samt hur man renoverar en äldre dörr.
Är inte säkert att det är ngt fint under, men det ser ju inte fint ut som det är heller så tycker inte det finns så mkt att förlora. Snarare chans att lära sig ngt. Husets historia t ex samt hur man renoverar en äldre dörr.
Medlem
· Västernorrland
· 2 366 inlägg
Verkar rätt praktiskt. Blir funktionsmässigt som en motsvarighet till att ha sparkplåt.H heimlaga skrev:
Om jag fattar bilden rätt så är det en "spegeldörr" med en enda spegel av playwoodskiva? Och placerad i källare. Dvs. motsvarande där man på typ 50-talet hade satt dörr med en slät skiva på båda sidorna och plåt nederst
Klicka här för att svara