Renovera garagedörrar/slagportar

354 läst  4 svar

1. Y
    Medlem Nivå 2
    Tjenare.. är i full färd med att börja renovera mina garagedörrar... Nu sitter det 7mm spårad plywood men funderingarna gäller tro ni det funkar bättre med 12mm eller 7mm plywood:)

2. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 13
    12 mm håller säkert bättre i längden
    Bara kolla att det får plats överallt med 5 mm till. Vid gångjärn och andra beslag och så...

3. Y
    Medlem Nivå 2
    Det jag är lite rädd för är att konstruktionen kanske är lite klen så att dörren hänger sig... Samtidigt kan ju inte några millimeter till väga så mycket..

4. M
    Moderator · Nivå 17
    Slår du ett helt plywoodflak över dörrbladet så blir det en förstärkning som just försvårar att det hänger ned. Gäller bara att gångjärn och infästning håller

5. Y
    Medlem Nivå 2
    Jo det är sant, men jag tänkte nog mer på att gångjärnen inte skulle palla och att dörren hänger sig på det sättet :)

Men det blev faktiskt 7mm plyfa i alla fall då 12mm var så vriden att jag skämdes bara av att titta på skiten... Så nu blir det 7mm som jag fräser in egna spår i.. sedan grundolja, grundfärg och 2 lager fönsterfärg...
    Tänkte att jag fräser 3 mm djupa spår... Vad tror ni :)

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: