Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en Whirpool köksfläkt Ikea WH, modell HOO B20 S, från ca 2005. Jag har plockat bort och rengjort stos, filter och rören uppåt.
Jag har sprayat och rengjort så mycket jag kunnat, utsidan mm och även det jag kommit åt på roteringshjulen.
Hur gör jag för att montera bort den svarta kåpan som sitter på fläktens översida? Jag förstår att att den måste bort för att kunna rengöra de snurrande hjulen och fläktens insida.
Jag har googlat men hittar ingen manual för min fläkt.
Vad köper jag bra avfettningsmedel och vilken sort.
Tacksam för hjälp
Mvh
Ingvar
Den där kan du göra rent underifrån, skruva bort kabelskyddet mellan fläktarna sedan tar du en fläkt i taget, skruva av dom fyra skruvarna och vik/lirka ner fläkten. Minns inte om det är bajonettfattning på själva fläkthjulen men är det inte det duger det att skrapa bort flottet med en kniv från skovlarna på fläkthjulet och sen torka rent i utrymmet där luften slungas runt.
Något avfettningsmedel för bilbruk eller om grillrent fortfarande går att köpa någonstans kan underlätta, spraya inte på motorerna bara.
Något avfettningsmedel för bilbruk eller om grillrent fortfarande går att köpa någonstans kan underlätta, spraya inte på motorerna bara.
Klicka här för att svara