Byggahus.se

Rengöringsset Festool?

1. P
    Verktygstokig Nivå 12
    Hej!

Jag tänkte köpa mig ett rengöringsset till en av mina Festool dammsugare och velar vilket set jag ska ta... Festool har ju 2 olika som ser bra ut, D36 RS-M-Plus och D36 BD 370 RS-Plus.. skillnaden är att den senare är nästan helt i metall och den föregående mer plast och lite städgrejjer.. samt priset då.. runt 500kr upp..

jag har D36 RS-M-Plus sen tidigare men velar endå :surprised: , behöver en till då den jag har är permanent i min snickarbod.
    vidare så tyckte jag inte att den passade så bra på rörena.. plast stosen till själva munstycket sprack vid första monteringen.. bara ena sidan som gick att trycka ner och tryckte man längst in som de ska så sprack stosen, bara att tejpa :confused: om jag nu gjorde något fel?

http://www.toolab.se/produkt/Festool-Rengoringssats-D36-RS-M-Plus

http://www.toolab.se/produkt/Festool-Rengoringssats-D36-BD-370-RS-Plus

compact städsetet D27/D36 K-RS-Plus känns inte akuellt.

2. P
    Verktygstokig Nivå 12
    ingen alls som har något att säga till om dessa två?

nåväl, jag beställde D36 RS-M-Plus iaf , pengarna ville styra åt ett annat håll

3. 1337
    Medlem Nivå 7
  4. mattiasp
    Moderator · Nivå 18
    Jag borde ha svarat tidigare, eftersom jag har båda modellerna. Du har gjort rätt val. Metallmunstycket är robustare, men alldeles för tungt. Jag använder i stort sett uteslutande plastmunstycket.

5. O
    Medlem Nivå 4
    Jag har det första. Plastringen på ett rör har tyvärr gått sönder, verkar vara hårda spänningar som gör att det spricker om man tappar ett rör i backen. Man kan dock köpa ett set med extra rör.

6. FRS
    Medlem Nivå 2
    Plast har tyvärr en tendens till att spricka efter ett tag. Men det går att köpa alla delar löst, ifall olyckan skulle vara framme. Håller helt klart med om att setet i metall är för tungt, tror jag har använt mitt typ 2-3gånger. Kör uteslutande med plastsetet...