Byggahus.se

Rengöring av kakel och fog ???

1. D
    Medlem Nivå 5
    Någon som vet nått bra som lätt tar bort all skit och beläggningar på kakel och i fogarna ? Det är ju omöjligt att få rent missfärgade fogar och den äckliga sträva beläggning som är i hela dusch hörnan. :-/

2. MathiasS
    Medlem · Nivå 25

Re: Rengöring av kakel och fog ???

Det finns nått medel dom gör mycket reklam för på tv just nu cilit bang eller nått heter det. Det fungerar faktiskt.

3. D
    Medlem Nivå 5

säkert ::) skall köpa det och prova då men tar gärna fler tips.

4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25

Rulla på med ögonen du men här blir det rent iaf.

Funkar inte vanliga rengöringsmedel så är det ju bara att ta till lite starkare syror (samma som du tar bort fogrester etc med).

5. T
    Medlem Nivå 6

Ja, finns det nått bra som verkligen fungerar???

6. L
    Medlem Nivå 1

Hej!

Jag har väldigt kalkhaltigt vatten så där det är som värst använder jag skursvamp, tandborste och kalkinex (jag tror att det stavas så iallafall).
    /Linda

7. I
    Medlem Nivå 1

Om jag läste rätt på flaskan ska inte CilitBang användas om det kommer i kontakt med plastmatta eller dylikt. Jag valde inte det till mina avlagringsproblem i kaklad dusch med plastmatta på golvet.
    Jag köpte Jif Badrum, sprejade på, väntade och hade en mjuksvamp och en liten mjuk tandborste som verktyg ;)
    Spola av med vatten och sen BLÄNKER det!
    Det som jag blev mest förvånad över vad att det t o m tog bort kalkavlagringarna på och runt duschblandaren bara genom att spreja på. :surprised: