Byggahus.se

Rengöra självdosering samsung tvättmaskin

1. Y
    Medlem · 2 inlägg

Ytterkruka

Medlem
    Hejsan!
    Sköljmedlet i min självdoserande samsungtvättmaskin har klumpat sig.
    Jag har spätt ut sköljmedlet i behållaren och rengjort ventilen på behållaren så medlet lätt kan rinna ut därifrån.

Jag har försökt spraya rengöringsmedel och peta bort klumpar från insidan av maskinen med tops, och har fått bort en hel del.
    Men maskinen kan fortfarande inte dra genom sköljmedlet, utan säger att det är tomt.

Vad mer kan jag göra för att fixa problemet?

2. electroluxaren
    Medlem · - · 14 875 inlägg
    kontakterna?
    tyvärr är dagens sköljmedel så dåliga att man inte bör förvara dessa i oöppnad förpackning och ju billigare de är desto sämre är dessa i klumpbildninghänseende

• Laddar…
  3. Y
    Medlem · 2 inlägg

Ytterkruka

Medlem
    Menar du kontakterna mellan behållare och maskin? Fem har jag rengjort så gott det går.

Eller menar du andra kontakter? :)

4. electroluxaren
    Medlem · - · 14 875 inlägg
    nä det var de jag kom på när du skrev att den inte trodde på att det var sköljmedel i
    om du inte vill ha dit service så skulle jag demontera sköljmedelsfacket för att se vad som mer kan finnas. eller bara helt sonika köpa ett nytt

5. M
    Medlem · 1 inlägg

Max Kå

Medlem
    Sköljmedel är ett otyg, förstör maskinen och miljön.
    Nu har jag visserligen ingen självdoserande maskin längre, men byt ut sköljmedlet mot vitvinsvinäger och kör alltid extra sköljning i programmet så får du mjuka kläder, en ren maskin och en bättre ekonomi.

Bulkförpackning av vitvinsvinäger kan köpas på Rusta för under 20an. Rekommenderar att man använder mellan 1-2 msk per omgång.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.