På konsumentens sida
· 3 062 inlägg
Vi har grävt fram hemligheterna till ett skinande rent badrum. Lär dig effektiva metoder för att rengöra kakel, bekämpa svartmögel och mer.
Du kan läsa artikeln här: Rengör badrummet som ett proffs
Du kan läsa artikeln här: Rengör badrummet som ett proffs
En ordentlig rengöring per vecka inklusive kakelfogar och sånt? Vem har tid med det? 😄 Vi är glada om vi lyckas rengöra kakelfogar en gång i månaden 🙂
Ett tips är att skrapa av duschväggar och golv efter att man har duschat, då blir det mindre avlagringar och mögel till att börja med.
Jag vet att ättika är mode just nu, men till rengöring av kakelfogar använder vi Cif cream + skrubbsvamp. Det funkar bra mot mineralavlagringar och behöver inte verka mer än någon minut 🙂 Till duschdörrarna använder vi badrumsspray.
Ett tips är att skrapa av duschväggar och golv efter att man har duschat, då blir det mindre avlagringar och mögel till att börja med.
Jag vet att ättika är mode just nu, men till rengöring av kakelfogar använder vi Cif cream + skrubbsvamp. Det funkar bra mot mineralavlagringar och behöver inte verka mer än någon minut 🙂 Till duschdörrarna använder vi badrumsspray.
Vad jag än testar för något på glasdörrarna i duschen så är det kvar svagt vita prickar av kalk. Använt Cillit Bang Limescale och liknande produkter, låtit det ligga olika länge, använt olika typer av trasor, men det är fortfarande svaga prickar av kalk kvar.
Finns det något som fungerar på riktigt? Och som inte skadar de lackerade ytorna (svart ram runt glas) samt närliggande klinker.
Finns det något som fungerar på riktigt? Och som inte skadar de lackerade ytorna (svart ram runt glas) samt närliggande klinker.
Avlagringar i toaletten är saltsyra det bästa. Finns på Bauhaus. Använd pensel och riktig andningsmask. Och handskar.
Nej. Saltsyra tar bort all kalk direkt. Har själv använt flera gånger. Men det kan verkligen skada olika ytor.J jockebq skrev:Vad jag än testar för något på glasdörrarna i duschen så är det kvar svagt vita prickar av kalk. Använt Cillit Bang Limescale och liknande produkter, låtit det ligga olika länge, använt olika typer av trasor, men det är fortfarande svaga prickar av kalk kvar.
Menar du avlagringar som bildas vid vattenlinjen?Farstatjej90 skrev:
Ingen risk att det skadar porslinet?
Det låter lite läskigt att använda vid en dusch som har många olika material, kakel, lackad metall, silikon, etc.Farstatjej90 skrev:
Nej det skadar inte porslinet. Inte den som Bauhaus har 30% iaf. Det blir bara helt rentJ jockebq skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 39 931 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 39 931 inlägg
Är du säker på att det är kalk och inte små skador av något av medlen du har använt?J jockebq skrev:Vad jag än testar för något på glasdörrarna i duschen så är det kvar svagt vita prickar av kalk. Använt Cillit Bang Limescale och liknande produkter, låtit det ligga olika länge, använt olika typer av trasor, men det är fortfarande svaga prickar av kalk kvar.