17 284 läst ·
38 svar
17k läst
38 svar
Rekommendera ett bolag som kan levera en bänkskiva
Vi letar efter ett pålitligt företag som kan leverera en köksbänk (silestone/komposit) här i Malmö. Vi har haft lite kontakt med Agelito och Stenskivor.se men efter ha läst lite recensioner så lät det ganska oseriösa. Har ni någon bra rekommendation? 
Dom har ganska stora områden de jobbar på så lämnar referens på en firma längre bort då jag nyss renoverade mitt kök.
Bor i Karlskrona och valde A & O Marmor & Granit AB. https://www.marmorochgranit.se/
Vill du se hur mitt kök bli så spana in denna tråden:
https://www.byggahus.se/forum/threads/nytt-hus-nya-aeventyr.369865/page-5#post-3995769
Bor i Karlskrona och valde A & O Marmor & Granit AB. https://www.marmorochgranit.se/
Vill du se hur mitt kök bli så spana in denna tråden:
https://www.byggahus.se/forum/threads/nytt-hus-nya-aeventyr.369865/page-5#post-3995769
Tack ska kolla med dem. Någon annan som har någon mer tips? 
Granitop har jag sen några år tillbaka. Trevliga och enligt tidplan. Inge strul med kvalitén eller med något. Har även fönsterbrädor som dom gjort.
En nackdel, inte någon svensk kommunikation alls. Alla mail och dom som var på plats pratade engelska.
En nackdel, inte någon svensk kommunikation alls. Alla mail och dom som var på plats pratade engelska.
Haft jätteproblem med just dom nu, Beställde med kampanj om leverans innan jul, dagen då kampanjen tog slut (och ordrarna vare säkrade) skulle dom meddela att leverans inte kan ske fören januari. Dock blev vi aldrig meddelade utan fick en säljare som mörkade och sen plötsligt var på semester. Deras försäljningschef fick vi tag på efter en vild rundringning och fick besked att dom var väldigt ledsna och att vi skulle bli generöst kompenserade samt få en gåva- men icke. Leverans skedde 20 dagar efter utlovat datum och den generösa kompensationen är försvunnen, däremot försökte dom ge oss en reklamklocka på typ 50x50cm med deras logo i fetstil över hela. Fakturan på fulla beloppet kom såklart direkt dagen efter leverans men någon återkoppling får jag inte på mina försök att nå dom nu. Därtill var tyvärr mätningen taffligt gjord med diff om 5mm+ på flera ställen.T TechChad skrev:
Tips är Andrews Granite isf, inte absolut billigast men attan så mycket bättre koll och finns här i landet = ej påverkade av covid i samma utsträckning vid leverans.
B Bberg skrev:Haft jätteproblem med just dom nu, Beställde med kampanj om leverans innan jul, dagen då kampanjen tog slut (och ordrarna vare säkrade) skulle dom meddela att leverans inte kan ske fören januari. Dock blev vi aldrig meddelade utan fick en säljare som mörkade och sen plötsligt var på semester. Deras försäljningschef fick vi tag på efter en vild rundringning och fick besked att dom var väldigt ledsna och att vi skulle bli generöst kompenserade samt få en gåva- men icke. Leverans skedde 20 dagar efter utlovat datum och den generösa kompensationen är försvunnen, däremot försökte dom ge oss en reklamklocka på typ 50x50cm med deras logo i fetstil över hela. Fakturan på fulla beloppet kom såklart direkt dagen efter leverans men någon återkoppling får jag inte på mina försök att nå dom nu. Därtill var tyvärr mätningen taffligt gjord med diff om 5mm+ på flera ställen.
Ska kolla med dem också, fått bra recension på reco iaf!
Tips är Andrews Granite isf, inte absolut billigast men attan så mycket bättre koll och finns här i landet = ej påverkade av covid i samma utsträckning vid leverans.
Ang. Stenskivor.se så har vi nyligen köpt bänkskiva via dom. Vi beställde Silestone och allt var bra från priser, samtal, mätning mm. Det som var mindre bra, och de som dom flesta dåliga betygen är på, är leveranstiden. Enligt säljaren så skulle det vara leverans på ca 2v vilket skulle ge oss bra med utrymme att hinna få klart vårt kök innan jul. Lite därför vi valde stenskivor.se. Det tog 5v och bänkskivan installerades 21:a december...
Installationen, skarvar mm blev jättebra. Har inget att klaga på förutom leveranstiden. Så, kan man vänta lite så kan stenskivor.se vara ett bra alternativ kanske.
Installationen, skarvar mm blev jättebra. Har inget att klaga på förutom leveranstiden. Så, kan man vänta lite så kan stenskivor.se vara ett bra alternativ kanske.
Ok bra att vet
Ok bra att veta, men leveranstid är något som är viktigt. Vi ska flytta in i huset när köket nästan är klart med småbarn. Att gå runt och vänta på bänkskivan i flera veckor extra känns inte bra.
D Denaxe skrev:Ang. Stenskivor.se så har vi nyligen köpt bänkskiva via dom. Vi beställde Silestone och allt var bra från priser, samtal, mätning mm. Det som var mindre bra, och de som dom flesta dåliga betygen är på, är leveranstiden. Enligt säljaren så skulle det vara leverans på ca 2v vilket skulle ge oss bra med utrymme att hinna få klart vårt kök innan jul. Lite därför vi valde stenskivor.se. Det tog 5v och bänkskivan installerades 21:a december...
Ok bra att veta, men leveranstid är något som är viktigt. Vi ska flytta in i huset när köket nästan är klart med småbarn. Att gå runt och vänta på bänkskivan i flera veckor extra känns inte bra.
Fick en bra offert från kitchen.se
De har ju rätt bra rating på reco, någon som handlat från dem?
De har ju rätt bra rating på reco, någon som handlat från dem?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
Nu letade jag inte jättemycket på webbplatsen men jag hittade inget organisationsnummer eller vad aktiebolaget heter och det står väldigt lite om själva företaget, vilket för mig är varningssignaler.N newbie_house skrev:
Reco går ju att lura.
Jag var faktiskt inne och kolla på Reco och det var svårt att avgöra hur pass trovärdigt det va. Likaså på Google recensioner. Dessutom ville de ha 50% i förskott vilket är väldigt mycket.BirgitS skrev:
Fick tag i bolagsnamnet (de hade med det i mejlet jag fick)
Det är detta, nystartat verkar ha gått bra.
https://www.allabolag.se/5591559546/paul-badran-group-ab
Det är detta, nystartat verkar ha gått bra.
https://www.allabolag.se/5591559546/paul-badran-group-ab
Vi köpte vår bänkskiva från andrewsgranite.se. Vi är jättenöjda! Svensktalande personal som svarar snabbt på mail. Fick se bilder på exakt den skivan som skulle användas till vår bänkskiva så jag kunde önska var i biten den skulle sågas ut (vår granit är ganska oregelbunden i ådringen). En person kom och mätte på plats och levererade i tid. Och jättesnygg bänkskiva! 
Köp av bänskiva i granit från Granitop
- Usel kvalitetskontroll vad gäller mönster-/färgpassning av skarvade skivor. Visserligen är granit ett naturmaterial men då man skarvar två skivor måste dessa ha någorlunda samma färgnyanser. Så blev det inte i det här fallet vilket gör slutresultatet oacceptabelt.
- Att bemöta kritiken med svaret att delarna är tagna ur samma block tar inte bort behovet av kvalitetskontroll som vi anser saknas. Jag har besiktat andra skivor där den här typen av problem inte alls syns på samma sätt och där man tänkt på eventuella skarvar redan vid tillverkningen
- Bra passform och proffsig installation, vilket inte ursäktar ovanstående.
Företaget ifråga uppfyller inte mina förväntningar och om du avser köpa en bänkskiva av granit och inte vill riskera att få en bänkskiva med ovanstående problem så råder jag dig att vända dig till en annan leverantör.
- Usel kvalitetskontroll vad gäller mönster-/färgpassning av skarvade skivor. Visserligen är granit ett naturmaterial men då man skarvar två skivor måste dessa ha någorlunda samma färgnyanser. Så blev det inte i det här fallet vilket gör slutresultatet oacceptabelt.
- Att bemöta kritiken med svaret att delarna är tagna ur samma block tar inte bort behovet av kvalitetskontroll som vi anser saknas. Jag har besiktat andra skivor där den här typen av problem inte alls syns på samma sätt och där man tänkt på eventuella skarvar redan vid tillverkningen
- Bra passform och proffsig installation, vilket inte ursäktar ovanstående.
Företaget ifråga uppfyller inte mina förväntningar och om du avser köpa en bänkskiva av granit och inte vill riskera att få en bänkskiva med ovanstående problem så råder jag dig att vända dig till en annan leverantör.