Byggahus.se

Rekommendationer

7k läst  3 svar

1. Aji
    Medlem Nivå 5
    Hej!
    Är intresserad av att bygga med er, men har en liten fråga.

Ni som inte erbjuder totalentreprenad, kan man genom er (från er eller från era tidigare kunder) få rekommendationer på hantverkare/entreprenörer som kan hjälpa till med de bitar ni inte gör?

Funderar även på om ni erbjuder suterränghus, då tomten vi har lutar.

Tacksam för svar.

2. Z
    Medlem Nivå 1
    Hejsan!

Väntar på svar i den här tråden angående frågan om sluttningshus. Du kanske redan har fått svaret på nåt annat sätt?

Annars tänkte jag ringa dom här i dagarna... skall bara samla ihop ett urval av alla de 1000 frågor som florerar i huvudet.

Mvh

/ Zleepy

3. Aji
    Medlem Nivå 5
    Nix, jag väntar jag med. Får du reda på något bra när/om du ringer, så dela gärna med dig.

4. Hakan_Bjorkman
    Medlem Nivå 3
    Hej!

Ursäkta att jag inte svarat men här kommer det iallafall....

Eftersom vi levererar över hela Sverige kan det vara svårt för oss att rekommendera en enskild entreprenör, särskilt om du ska bygga på en ny ort för oss.
    Som du skriver kan det ibland vara klokt att prata med någon Villavarm-kund nära dig. Har du tur kanske man kan anlita samma entreprenör.
    Generellt sett bör entreprenören finnas inom närområdet med hänsyn till resekostnader och traktamenten. I storstadsområden kan det ibland vara ett alternativ att ta in hjälp utifrån

Ett suterränghus är inte konstigare än att ställa en enplansvilla på en uppmurad källargrund.
    Vi levererar då oftast övervåningen medan bottenvåningen muras upp av grundläggaren.
    Det finns olika sätt att göra en källarmur. Mura med lecablock, gjuta i betong, Dorotherm m.m.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: