Hej, vår "nya" (2år) toalettdörr är skev, så när jag stänger den glipar det både uppe och nere, medan vid låset ligger den inklämd som den ska. Upptäckte det nu när jag satte i tätningslister för att dämpa ljudet så mycket som möjligt. Tror ni att man kan reklamera en sådan dörr?
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
48 kr inkl moms
Läs mer
Hur stor glipa var det mellan dörrbladet och karmen (där tätningslisten nu är monterad) var det innan tätningslisten monterades?
Hur mycket öppen/stängd är dörren när dörrbladet börjar ta i tätningslisten vid gångjärnssidan?
Hur tjock tätningslist?
Vad är det för typ av dörrblad, hur är dörrbladet uppbyggd?
Många innerdörrar är ganska klent uppbyggda så att de lätt blir skeva om fel tätningslister används.
Hur mycket öppen/stängd är dörren när dörrbladet börjar ta i tätningslisten vid gångjärnssidan?
Hur tjock tätningslist?
Vad är det för typ av dörrblad, hur är dörrbladet uppbyggd?
Många innerdörrar är ganska klent uppbyggda så att de lätt blir skeva om fel tätningslister används.
Hej, även dörrkarmar kan vara skeva, den senaste jag köpte och monterade var 2 mm och dörren 2 mm skev, men åt fel håll, jag hade karmen överspända åt andra hållet över natten innan montaget och det blev bra, mycket svårare att rikta upp en dörr, jag tror att det svårt att reklamera en innerdörr, men ni kan alltid försökaT Thord58 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden