5 399 läst · 1 svar
5k läst
1 svar
Reklamation av Bor-dörren
Är det fler än vi som har reklamerat en Bor-dörr? Hur har det i så fall fungerat? En av våra två dörrar var det fel på när huset levererades. Den tog de tillbaka och ersatte med ny dörr - efter bra lång tid. Vi var inte inblandade så mycket eftersom det var vår byggare som skötte kontakten med dem. Men jag fick intrycket att de fått tjata. Dörren reklamerades i april -08 och kom samma dag som slutbesiktningen var, den 5 juni!
Föe ett par månader sedan hade utbytesdörren slagit sig så att den blev svår att stänga. Troligen som en följd av detta fastnade "stäng-flärpen" i öppet läge vilket innebar att vi var tvugna att låsa så fort vi ville ha dören stängd. Dörren reklamerades via husfirman (eftersom de var Bor-dörrens kunder och inte vi). Inget hände. På valborgsmässoafton lovade de att skicka en låssmed omgående. Han kom den 15/5 och bytte då ut låset. Jippi, vi kunde stänga vår dörr, om än den är lite trög! Veckan som nu är slut hade de lovat att skicka en gubbe för att titta på dörren som slagit sig. Vi har inte hört ett ljud från dem...
På dörren sitter en fin skylt "Garanti 2 år för fabrikationsfel, 10 ÅRS FORMGARANTI".
Föe ett par månader sedan hade utbytesdörren slagit sig så att den blev svår att stänga. Troligen som en följd av detta fastnade "stäng-flärpen" i öppet läge vilket innebar att vi var tvugna att låsa så fort vi ville ha dören stängd. Dörren reklamerades via husfirman (eftersom de var Bor-dörrens kunder och inte vi). Inget hände. På valborgsmässoafton lovade de att skicka en låssmed omgående. Han kom den 15/5 och bytte då ut låset. Jippi, vi kunde stänga vår dörr, om än den är lite trög! Veckan som nu är slut hade de lovat att skicka en gubbe för att titta på dörren som slagit sig. Vi har inte hört ett ljud från dem...
På dörren sitter en fin skylt "Garanti 2 år för fabrikationsfel, 10 ÅRS FORMGARANTI".
En liten uppdatering.
Vecka 22 kom och gick utan att vi hörde från Bor-dörren. Vår hustillverkare ringde då till dem och fick veta att de ändrat detta datum så att det som nu gäller är vecka 26, sista veckan i juni. Eftersom de ändå ska till Stockholm då så tar de oss på vägen. Tack så mycket, snälla Bor-dörren! Tråkigt bara att vi under tiden måste slänga igen dörren så att huset skakar varje gång vi ska ut eller in. Så även om de fixar vår dörr då så har vi slitit massor på både den och resten av huset på grund av att de inte kan leverera en dörr som håller vad den lovar...
Vecka 22 kom och gick utan att vi hörde från Bor-dörren. Vår hustillverkare ringde då till dem och fick veta att de ändrat detta datum så att det som nu gäller är vecka 26, sista veckan i juni. Eftersom de ändå ska till Stockholm då så tar de oss på vägen. Tack så mycket, snälla Bor-dörren! Tråkigt bara att vi under tiden måste slänga igen dörren så att huset skakar varje gång vi ska ut eller in. Så även om de fixar vår dörr då så har vi slitit massor på både den och resten av huset på grund av att de inte kan leverera en dörr som håller vad den lovar...
Liknande trådar
-
Besviken hur jag har blivit bemött vid reklamationen!
Hustillverkare -
Byggaren vill ha betalt för reklamationsjobb
Juridik -
Reklamation av fel till bilfirma - problem
Juridik -
Driver Sparfönster / Bonusfönster medvetet med sina kunder vid reklamationer?
Fönster & Dörrar -
Godkänd reklamation - tillgodokvitto
Juridik