Det kom en man och ringde på och sa att det var ett dåligt takjobb på mitt tak, han sa att man får inte ha plåt under teglet.
Han var tatuerad på sidan av högra ansiktshalvan. Han pratade Svenska utan brytning.
Jag vet inte om han varit uppe på mitt tak och gjort vad?
Jag var inte förberedd på att det kommer sånt redan i Februari, det brukar välla in under sommarmånaderna, så jag frågade inte om han varit uppe på mitt tak och det dröjde ett tak innan jag började tänka till.
Vad jag nu vill är att varna fastighetsägare att se till att ha lås på sina takluckor och vara beredd på att den här mannen kommer att komma till flera!
Han lovade att lämna papper i min brevlåda vilket han inte gjorde förstås
Han var tatuerad på sidan av högra ansiktshalvan. Han pratade Svenska utan brytning.
Jag vet inte om han varit uppe på mitt tak och gjort vad?
Jag var inte förberedd på att det kommer sånt redan i Februari, det brukar välla in under sommarmånaderna, så jag frågade inte om han varit uppe på mitt tak och det dröjde ett tak innan jag började tänka till.
Vad jag nu vill är att varna fastighetsägare att se till att ha lås på sina takluckor och vara beredd på att den här mannen kommer att komma till flera!
Han lovade att lämna papper i min brevlåda vilket han inte gjorde förstås
Administrator
· Skåne
· 8 001 inlägg
Vilken ort är detta på?
Vi har slutat att öppna dörren när vi inte väntar besök. Sannolikheten för att det står någon utanför som du vill prata med är ca 1%. Sannolikheten att du blir rånad är väsentligt större. Grannarna resonerar likadant. Vi ringer eller skickar sms innan vi ringer på någons dörr. Detta är det nya Sverige som majoriteten har röstat för. Bara att tugga i oss.
Vi har grannsamverkan i området där vi bor. Varje månad får vi en sammanställning av alla inbrott och en del rån och misslyckade försök till rån. Det är polisen som skickar ut den informationen.tveksamt skrev:
Vad baserar du ditt förtäckta skitsnack på? Har du en egen statistik som inte polisen har?
Försök att leva i verkligheten!
Jag har inte röstat för att du ska uppföra dig så.T TommyC skrev:Vi har slutat att öppna dörren när vi inte väntar besök. Sannolikheten för att det står någon utanför som du vill prata med är ca 1%. Sannolikheten att du blir rånad är väsentligt större. Grannarna resonerar likadant. Vi ringer eller skickar sms innan vi ringer på någons dörr. Detta är det nya Sverige som majoriteten har röstat för. Bara att tugga i oss.
Alla inbrott. Varje månad?😱T TommyC skrev:Vi har grannsamverkan i området där vi bor. Varje månad får vi en sammanställning av alla inbrott och en del rån och misslyckade försök till rån. Det är polisen som skickar ut den informationen.
Vad baserar du ditt förtäckta skitsnack på? Har du en egen statistik som inte polisen har?
Försök att leva i verkligheten!
Jösses! Vad bor du någonstans?
Håller med, Sverige är stort och beror på var man bor, här finns inte de problemen vilket också är en "verklighet".
Var väl tiotalet år sedan vi fick besök med notering om taket och med påstående om dåliga" vindskivor.
Var väl tiotalet år sedan vi fick besök med notering om taket och med påstående om dåliga" vindskivor.
Ska vi få ett bra Sverige måste vi bygga det. Att låsa in oss är snarare orsaken än lösningen till problemen. Se till att se vad som händer i omgivningen och reagera på det. Annars kommer en liten minoritet att orsaka mycket problem.
Det finns ju dörrögon och såna med "Tv-skärm" att sätta på insidan av dörren så slipper ni sitta med hjärtat i halsgropen om nån nu ringer på eran dörr.T TommyC skrev:Vi har slutat att öppna dörren när vi inte väntar besök. Sannolikheten för att det står någon utanför som du vill prata med är ca 1%. Sannolikheten att du blir rånad är väsentligt större. Grannarna resonerar likadant. Vi ringer eller skickar sms innan vi ringer på någons dörr. Detta är det nya Sverige som majoriteten har röstat för. Bara att tugga i oss.
Jag funderar själv på en sån som har en LCD skärm.
Tråkigt att du är så rädd för din omgivning.
Det kan bli så om man läser " dagstidningarna" vars ända syfte är att skrämma upp befolkningen.D Daniel 109 skrev:
Det finns f..n inget som är positivt i världen nu för tiden.
Gör som jag,
sluta läs Aftonbladet och Expressen.😄
Edit. Jag kollar inte ens nyheterna längre.