Hej!
Vi har köpt en ogräsbrännare på vagn men gasolregulatorn ser helt annorlunda ut mot den som jag har till gasolvärmaren. Hur tusan kopplar jag den till gasolflaskan?

• Gasolregulator med orange slang i närbild, hålls i handen. Bakgrunden visar en färgglad matta och oskarpa föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gasregulator för ogräsbrännare hålls i en hand, bredvid en gasbehållares ventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som en 'klick on' ventil för H-flaska (Används Norge, Finland och Danmark) medans vi använder POL-anslutning (Sverige, Tyskland).

Du få kontakta 'fogas' eller annan gasolutrustningsföretag för att skaffa en slangkit med POL-anslutning och på denna strypventil/kran för att reglera farten på lågan då detta är med stor sannolikhet direkt-trycksbrännare (typ från 1 Bar och uppåt) och inte avsedda för lågtryck brännare (lågtryck använder tryckreducerare till normalt 30 mBar även om det fins varianter med högre tryck även där för tex wokbrännare)

• Gilla
F-K
  • Laddar…
Tack för svar, jag har köpt den ifrån gasoltuben.se så ska kontakta dom och be dom skicka mig rätt utrustning för på bilden på deras hemsida så är det bild på den "vanliga" regulatorn.

X xxargs skrev:
Ser ut som en 'klick on' ventil för H-flaska (Används Norge, Finland och Danmark) medans vi använder POL-anslutning (Sverige, Tyskland).

Du få kontakta 'fogas' eller annan gasolutrustningsföretag för att skaffa en slangkit med POL-anslutning och på denna strypventil/kran för att reglera farten på lågan då detta är med stor sannolikhet direkt-trycksbrännare (typ från 1 Bar och uppåt) och inte avsedda för lågtryck brännare (lågtryck använder tryckreducerare till normalt 30 mBar även om det fins varianter med högre tryck även där för tex wokbrännare)

Jag fick min ogräsbrännare från samma leverantör i veckan! Då följde det med den andra typen av regulator också.

• Gilla
F-K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.