Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är ny husägare och har en fundering. Har försökt att reglera temperaturen på frysen utan resultat. Jag har följt instruktionerna i instruktionsboken och varje gång jag försöker ställa in den på arton minusgrader fastnar den ändå på tjugofyra minusgrader. Har använt knappen längst upp till höger för att ställa in temperaturen. När jag tryckt in den på artonminusgrader blinkar den ett par gånger för att sedermera visa tjugofyra minusgrader. I övrigt går den som en klocka. Vad gör jag för fel?
Det står 18c när den börjar blinka (dvs när jag börjar trycks på knappen högst up till höger) men när den slutar blinka fastnar den på 24c. Jo, har testat att bryta strömmen, men problemet kvarstår.
knappen under tempjusteringen är infrysningsknapp
lyser säkert om man provar
Däremot så går under infrysning kompressorn oreglerat kontinuerligt och det borde bli närmre -30C i frysen efter ett tag.
går kompressorn hela tiden?
dessa panelkort till whirlpool går gärna sönder med olika fel symptomer.
det är ju möjligt att det är dags att byta kort. brukar kosta runt en tusing
Däremot så går under infrysning kompressorn oreglerat kontinuerligt och det borde bli närmre -30C i frysen efter ett tag.
Den är inte satt i infrysningsläge. Testade att trycka in infrysningsknappen och då började lampan att lysa. Ja, kompressorn verkar gå hela tiden.electroluxaren skrev:knappen under tempjusteringen är infrysningsknapp
då stämmer ju temperaturen tillräckligt bra.
kretskort är lätt att byta själv, två skruvar underifrån.
när det gäller kylsystemet bör man nog ha lite adekvata resurser.
man bör verifiera att det inte är någon köldmedels läcka först
själva kompressorbytet går nog på minst 3.500.- beroende på kompressor och utövare.
oftast är det inte ekonomiskt försvarbart, men då du har en motsvarande kyl kan det vara vits att göra det.
kretskort är lätt att byta själv, två skruvar underifrån.
när det gäller kylsystemet bör man nog ha lite adekvata resurser.
man bör verifiera att det inte är någon köldmedels läcka först
själva kompressorbytet går nog på minst 3.500.- beroende på kompressor och utövare.
oftast är det inte ekonomiskt försvarbart, men då du har en motsvarande kyl kan det vara vits att göra det.