Hej! Jag har nu tänkt att bygga en terrass från mitt hus, problemet är att för att kunna ha terrassen där jag vill ha den måste jag gräva ner reglarna under marknivån så att dörren går att öppna. Jag har sökt runt på nätet om detta går bra med tanke på att ventilationen inte kommer vara den bästa.
Hur löser jag detta på bästa sätt? Hur undviker jag mögel?
Har gjort en snabb ritning på hur detta kommer att se ut så att ni har något att gå på. Reglarna kommer grävas ner helt och ligga på grus. Reglarna är 95x95mm och är 3,30m på långsidan och 1,95 på kortsidan. 3D-skiss över en planerad terrass med reglar nedgrävda i grus, omgiven av gräsmark och marknivålinje vid dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H
lägg reglar, varför skulle de vara skillnad mot en vanlig altan?
är du orolig så lägg reglarna på lite plattor med jämna mellan rum och underlagspapp om du vill

Tänker mer på ventilationen och hur jag ska få detta att fungera då jag läst mycket om hur dom inte lever länge om dom inte kan torka.

Lägg marksten, tex skiffer eller vad som passar huset & naturen.

Hjälper det med ventilationen? Terrassen kommer alltså att ligga under marken och tänker om den kan andas ordentligt, har tänkt lägga marksten under reglarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.