Byggahus.se

Regla Mot putsad inre vägg och yttre fasad ??

130 läst  0 svar

1. D
    Medlem Nivå 1
    hejsan behöver ideér om hur är det bäst att få den släta ytan? Och behålla värmen in ifrån med ångspärr & rätt ventilering.

Det är så att jag har köpt ett hus som är i renoverings behov & som är sedan 1909 dens stomme är av dubbel murad fasad dock målad ut ifrån. In i från är den putsad och det finns lite små fukt vilket jag kommer lösa.

Jag har tänkt mig att renovera entré bjälklaget senare därefter regla in ifrån, följande

Dubbel murat fasat befintliga väggen just nu > borra ut nya luftspalt under/nedan i fasad fogen > lägga kassett luftspalt under fönstret/plåten och ut i ovan på/i fasaden därefter > in i från 25mm luftspalt > board/masonit bakom regeln 3mm> regla 45 med isolering i mellan> Ångspärr >horisontell> gipsskivor.

Hoppas alla förstår vad jag menade men vad tycker ni är det en bra lösning ? Kommer värme hålla sig och att det ventileras in och ut på rätt väg. Har redan dock självluft ventilering.

Eller skall jag bara skippa allt och bara putsa ,stärka bjälklaget med syllpapp runt om, med skosula.

Tacksam för all er hjälp, vill gärna höra era tankar, funderingar och kritik. ? Gör det och lösa. Är det godkänd ?

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka