6 425 läst · 55 svar
6k läst
55 svar
Regeringen vill utöka skattereduktionen för solceller
Sida 1 av 4
På konsumentens sida
· 3 297 inlägg
Större avdrag för den som installerar solceller nästa år.
Du kan läsa artikeln här: Regeringen vill utöka skattereduktionen för solceller
Du kan läsa artikeln här: Regeringen vill utöka skattereduktionen för solceller
Dem kan ta miljöbilsbonusen och peta den pengen för grönelavdraget eller bara subventionera solceller med 50%!
Då lägger jag en beställning direkt!
Då lägger jag en beställning direkt!
Man kommer aldrig komma ifrån att företagen tar en bit(eller två) av avdragen, här tror jag slutkunden kommer se väldigt lite av de 5%:en tyvärr. Möjligen tillbörjan men sen kommer man skylla på ökade kostnader.Unikt namn skrev:
Undra vad som hänt om man slopat rotavdraget, hade priserna för hantverksjobb verkligen gått upp 30%?
Felet med ROT är att det är hantverkaren som drar av det. Det gör att de alltid uppger pris efter ROT. Vilseledande tycker jag. Tror inte konsumenten har fått så stor nytta av ROT för hantverkarna har höjt priserna därefter . Det är de som tjänat på ROTavdraget.I Ironside skrev:Man kommer aldrig komma ifrån att företagen tar en bit(eller två) av avdragen, här tror jag slutkunden kommer se väldigt lite av de 5%:en tyvärr. Möjligen tillbörjan men sen kommer man skylla på ökade kostnader.
Undra vad som hänt om man slopat rotavdraget, hade priserna för hantverksjobb verkligen gått upp 30%?
Jag förstår fortfarande inte varför staten vill sponsra solceller. Det ökar (precis som vindkraft) bara obalansen i energisystemet.
För tillfället har vi tidvis negativt elpris. Men när det blir kallt så måste vi ha energi som levererar på vintern när det är nästintill solfritt och vindstilla.
Jag förstår verkligen inte.
Om det hade varit så att vi har stora outnyttjade energilagringsmöjligheter, men det har vi ju inte heller.
För tillfället har vi tidvis negativt elpris. Men när det blir kallt så måste vi ha energi som levererar på vintern när det är nästintill solfritt och vindstilla.
Om det hade varit så att vi har stora outnyttjade energilagringsmöjligheter, men det har vi ju inte heller.
Medlem
· Halland
· 4 330 inlägg
För mig är det uppenbart, det låter oerhört politiskt korrekt och ger kredd. Och för de mäktiga EU - länderna som alla ligger på sydligare breddgrader och inte har samma intensiva elbehov på vintern så är det inte så dumt som för oss.pacman42 skrev:
Jag förstår fortfarande inte varför staten vill sponsra solceller. Det ökar (precis som vindkraft) bara obalansen i energisystemet.
I Sydeuropa så behöver de oftast mer el på sommaren än på vintern, så där är det ju logiskt i alla fall. Dessutom får de mer el från solen på vintern.A Anders_Nilsson skrev: