jag får erkänna att jag känner mig jäkligt korkad, men jag reder inte ut detta.

Försäljaren sa att detta skulle funka ihop, men jag ser inte hur.
Detta ska alltså monteras på 45 stålreglar i en källare med platon uppsatt innanför reglarna så att spika i väggen vill jag utesluta.
Så till saken, hur/var fäster jag dosan i regelfästet och hur ska detta regelfäste monteras på regeln?
Jag har kommit på lite varianter men de känns alldeles för konstiga för att det ska vara så som det är uttänkt..

Alt 2, tipsa mig om regelfästen som är bättre. Detta är från Bauhaus

Tack tack!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till att börja med så är jag nästan säker på att det regelfästet är avsett för en annan typ av dosa. Det finns en typ där plåtflänsen passar i i ett spår, som saknas på din dosa.

Dessutom så är fästet avsett att slås in i en träregel.

Bauhaus kan vara OK att handla på om man vet vad man skall ha. Tror aldrig jag varit med om att någon i personalen kunnat ge ett korrekt svar på en fråga (Jo EN gång förresten).

Tack hempularen!
Då var det som jag misstänkte.. Snyggt å sälja regelfästen som inte passar med dosorna man också säljer 😀
Du vet inte var jag kan få tag på regelfästen som passar min modell?
Alternativet är iof att plocka dosorna från Jula 👍

Byt dosa till ELKOs röda så tror jag att fästet passar och du får en mycket bättre dosa. För att använda fästet till plåtregel kan du vika in "spjuten" och skruva med montageskruv (utan borrspets) i hålen.

E
Lämna tillbaka dosorna till bauhaus och köp dem som säljs under namnet Gelia, vilka är elkos röda dosor, som är de dosor dina regelfästen är gjorda för.

Tack för svar alla! Uppskattas..

Elko eller Eljos dosor passar med detta regelfäste. Regelfästet finns att köpa med och utan "spikarna".

Helt klart värt att satsa på bättre dosor detta är nästan ett måste i badrum med kakel då man kan justera ut ringen så att apparaten sluter tätt emot.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.