Byggahus.se

Re: Vem är egentligen "berörd granne"?

1. T
    Medlem · 106 inlägg

tomtletare

Medlem
    Om jag inte har alldeles fel är "rågranne" alla de som har fastigheter som gränsar till din, oavsett i vilken riktning det är.

2. DragonLady
    Medlem · Västra Götaland · 780 inlägg

DragonLady

Medlem

Eftersom det finns en väg mellan den negative grannen o er så kan ju inte han vara en rågranne.... det e väl kommunen som äger vägen? alltså måste det ju vara kommunen som är er rågranne på den sidan....

3. P
    Medlem · 607 inlägg

Som jag för står det hela så måste mina grannar på andra sidan vägen (NÄSTAN TIO METER BORT!) rådfrågas om mina takkupor 1,2 m stora då dessa ligger inom 4,5 meter från min tomtgräns. Deras hus ligger inte så nära vägen som mitt så deras hus är mist 16-17 meter ifrån mina takkupor. Det vill säga vägens bredd räknas bort som om tomterna låg kloss intill.

plexi

4. DragonLady
    Medlem · Västra Götaland · 780 inlägg

DragonLady

Medlem

´´´´
    Som jag för står det hela så måste mina grannar på andra sidan vägen (NÄSTAN TIO METER BORT!) rådfrågas om mina takkupor 1,2 m stora då dessa ligger inom 4,5 meter från min tomtgräns. Deras hus ligger inte så nära vägen som mitt så deras hus är mist 16-17 meter ifrån mina takkupor. Det vill säga vägens bredd räknas bort som om tomterna låg kloss intill. ´´´´

Inser inte ansvariga för detta förfarande det sjukliga i detta ??? ::)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.