Re: ArrgHH !! Mögel på masoniten i ryggåstaket !!

2k läst  1 svar

1. Daydreamer
    Medlem Nivå 6
    Antar att du har lössull i ryggåstaket?! då bör man som sagt lägga en extra regel emellan cc 1200, eller varför inte anv vanliga isol skivor ist.f lösull (för sent nu, jag vet)

2. D
    Medlem Nivå 8

Re: ArrgHH !! Mögel på masoniten i ryggåstaket !!

Hittade 2m plast som gick in i isoleringen från ryggåstaket till isoleringen i väggen. En miss vi gjorde . All värme vandrade längstmed denna plast sen var det endast 50mm innan kallvinden varav denna 50mm bit fick kondensproblem. För att vara på den säkra sidan har vi lagt en ny diffusionspärr på denna vägg och en 3m in över ryggåstaket, limmat skarvarna och tejpat med åldersbeständig tejp. Sen har jag kört med en avfuktare på kallvinden och nu är det torrt som en snusdosa :)
    Att åtgärda runt limtrbalken återstår dock,men där är det inga mögel eller fuktproblem fukten kom från 2meters biten som låg fel. Har snackat med en del snickarfirmor och det är inte många som lägger en ångspärr överlimtråt innan montaget,men sen så är det många som använder papp istället, men nu har jag redan uppe en ställning så jag ska limma dit en ny bit längs med också.
    Tack för all hjälp.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: