Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Rampamuff eller käppskruv

1. B
    Renoverare · Jönköpingslän · 208 inlägg

bergquist

Renoverare
    Hej

Vi ska sätta upp ett trappräcke i nästa helg och funderar på om en käppskruv eller rampamuff/skrivstift är det jag ska använda?

Käppskruv från Lundbergs har fått delad kritik gällande kvalitet men kanske bara några som haft otur.

Vad tycker ni är bäst om ni inte tar med kostnader och extra moment i arbetstid.

Tänkte även använda trälim för att få fast allt.

Mvh
    david

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

2. B

bergquist

Renoverare
    Ok, brukar få snabba svar här och vet att det är många som renoverat trappor och räcken så fram med era personliga svar nu ;)

3. N
    Tillbyggare · Karlskrona · 2 038 inlägg

NoOne2k

Tillbyggare
    Nu känns det som om du har lite höga förväntningar ;) skriva ett inlägg strax innan tio en vardag och förvänta sig massor av svar innan folk knappt har hunnit hem från jobbet...

4. B

bergquist

Renoverare
    Hehe yepp, jobbigt att vara pappaledig och fundera på saker :)

5. prototypen
    Medlem · Västerbottens län · 17 324 inlägg

prototypenPremiumikon: Hand

Medlem
    Hade ju varit bra med länkar till olika saker och en förklaring vad problemet är.

Protte

6. B

bergquist

Renoverare
    Hej prototypen

Jag tänkte att man vet vad det är för nåhra produkter jag frågar om, vet man inte så kanske man inte heller kan svara objektivt.

Problemet om man vill kalla det så att jag vill använda den metod som forumet anser "bäst", även om det kanske råder många olika uppfattningar om det.

7. prototypen
    Medlem · Västerbottens län · 17 324 inlägg

prototypenPremiumikon: Hand

Medlem
    OK, du vill inte presentera problemet, då får jag väl berätta hur vår trappuppgång sitter ihop.
    Men först så skriver du skrivstift........ med de brukar jag göra markeringar var jag ska såga eller borra.

själva räcket sitter med rejäla träskruv i vangstyckena, även handledarna på den sidan är skruvade.
    På andra sidan mot väggen sitter handledaren med skruvstift, M10 skarvmutter och en rejäl kullerförsänkt spårskruv.
    Rampamuff brukar jag använda i möbler, men visst går det snitsa ihop ett räcke med de också.
    Hoppas du blev hjälp av detta.

Protte

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.