Jag fick totalt hjärnsläpp idag när jag skulle montera vindpapp. Trodde jag hade köpt två rullar windy men en av dem visade sig vara ångbroms. Det tänkte jag dock inte på förrän den satt uppe då jag uppenbarligen fick min läsförmåga tillbaka.
Måste jag göra om? (vore ganska segt då 3 av 4 sidor redan har fått ångbroms och luftningsläkt). Åretrunt-uppvärmd attefallare sitter den på och jag ska ha plast på insidan. I badrummets ytterväggar tänkte jag dock ha ångbroms så det blir i så fall dubbla lager ångbroms där.
Måste jag göra om? (vore ganska segt då 3 av 4 sidor redan har fått ångbroms och luftningsläkt). Åretrunt-uppvärmd attefallare sitter den på och jag ska ha plast på insidan. I badrummets ytterväggar tänkte jag dock ha ångbroms så det blir i så fall dubbla lager ångbroms där.
Hur är det med ångbromsen, släpper den igenom lite fukt på båda hållen eller är det mer tät på ena hållet?O olssono skrev:Jag fick totalt hjärnsläpp idag när jag skulle montera vindpapp. Trodde jag hade köpt två rullar windy men en av dem visade sig vara ångbroms. Det tänkte jag dock inte på förrän den satt uppe då jag uppenbarligen fick min läsförmåga tillbaka.
Vilket håll har du i så fall satt den på? Hur som helst så har du nu en konstruktion som stänger in fukten i väggen. Det får betraktas som suboptimalt.

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 5 794 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 5 794 inlägg
Liknande trådar
-
Nymonterad toalett som luktar förfärligt. Varför?
Vatten & Avlopp -
Nymonterad Vatette v6 med Ikea blandare läcker
Badrum -
Behöver jag montera bypass til golvvärmen?
Värme allmänt -
Montera nya radiatorer, hur?
Värme allmänt -
Ska jag tilläggsisolera övervåningen inifrån? Behöver jag montera ångbroms?
Isolering