Jag är intresserad av att införskaffa en rak slipmaskin när ekonomin tillåter. Det verkar bara finnas professionella modeller. Har det någonsin gjorts några gör det själv modeller? Har tex Bosch en grön variant? Om inte hur kommer sig det? Vad är ett vettigt pris, i förhållande till kvalitet?

Tror jag gav 900 i sverige för min makita. Kan varit plus moms? Men den är bra!

Lagavulin

Har aldrig sett någon konsumentvariant av dessa maskiner. Kanske är användningsområdet för smalt. Eller så är det svårt att tillverka stålen billigt? De som finns idag är ju väldigt dyra.

Daniel_N skrev:
Har aldrig sett någon konsumentvariant av dessa maskiner. Kanske är användningsområdet för smalt. Eller så är det svårt att tillverka stålen billigt? De som finns idag är ju väldigt dyra.
Kan det inte också vara att man kan sätta slipstift och liknande i borrmaskin/skruvdragare/dremel. Så läget när man behöver en rak slipmaskin är i princip när allting annat är för stort, och när en förlängd chuck inte håller. I det läget behöver man något minimalt och mycket starkt, alltså ett poffsverktyg?

--- Mats ---

Äger du en kompressor av skaplig storlek kan du fynda begagnader makiner på exempelvis Tradera. Har en Wurth med fina lager som jag inte gett många kronor för. Den är väldigt liten och smidig och har räddat mig många gånger!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.