Byggahus.se

Rågenområdet i Åstorp

1. D
    Medlem Nivå 1
    Ser att det blivit en tråd av ett omr i Lödde. Nu undrar jag om det finns någon som ska bygga eller påbörjat på Det nya området vid Rågenskolan i Åstorp. Vi har reserverat en tomt där och försöker nu hitta ett hus som passar vår plånbok och ideér. ;D

2. A
    Medlem Nivå 4

Re: Rågenområdet i Åstorp

Inte Rågen men på Östra Björnås har vi byggt hus, flyttad in i slutet av 2004. Jag vet var Rågen ligger, vilken tomt ska ni ha? :)

3. D
    Medlem Nivå 1

Om det blir av är det hörntomten ut mot idrottshallens parkering. Den är långsmal så det gäller ju att hitta en bra huslösning till tomten ;D ;D ;D. Det e ett stort steg...vi har ju redan villa som nu ska fixas iordning för att sättas ut på annons. Sen får man hoppas att man inte behöver mellan landa i en lägenhet. Det är nog min största fasa för tillfället. Vad har ni byggt för hus då ?

4. A
    Medlem Nivå 4

Vi har byggt ett Ä-hus. Vi hade mellanboende innan vi kunde flytta in, sålde förra huset och bodde ca 6 månader i Tingdalslägenheterna. Det fungerade ganska bra faktiskt, och måste man så måste man. Men hoppas ni slipper det och att ni får huset sålt snabbt.

Ni har alltså köpt tomten av kommunen och är inte uppbundna kring någon särskild husleverantör?
    Har ni funderat på några särskilda hustillverkare? :D

5. D
    Medlem Nivå 1

Nja vi har ju inte köpt den än men visst e det via kommunen så vi har ju fria val när det gäller typ av hus. Vilket Ä-hus har ni valt ? Vi var ett tag inne på deras Ägir, men min man e lite tveksam till deras grund och fattiga standard utrustning. Själv gillade jag själva huset !!! Hur lång tid tog det för ert hus att stå färdigt då ? De lovade oss max tid på 6 mån om vi valde dem.

6. A
    Medlem Nivå 4

Vi har valt ett Mimer och är väldigt nöjda, fast vi fick vänta drygt 6-7 månader innan grunden började byggas. Sen kom huset ca en månad senare så lååååång väntan var det. Vi har valt bort mycket i deras hus, vi har lagt eget golv, köpt egna dörrar och har egna dörr-och golvlister, vi har kaklade badrum uppe och nere. Så visst, så där JÄTTEbilligt blev väl inte vårt hus men dock jämförelsevis billigt.

Nu väntar vi bara på att trädgården ska fyllas upp och det lär ta ett bra tag innan det blir färdigt.

7. D
    Medlem Nivå 1

Ja det var just sånt som man fick ändra i deras standard. Om tio min Kommer Anebyhus hit så får vi se vad de har att erbjuda. Vi tittar även på ett Sävsjöhus - rena dröm huset för oss med rena rama "drömpriset"!?!. Sen har vi ett Trivselhus oxå....men som man läser här har de ju strul med Malmö kontoret ??? så vi får väl se vad det blir !!!!!
    Men gud vad spännande det e, eller hur...du har ju redan gått igenom denna biten. Hör av mig senare