Byggahus.se

Rätt forum?

1. H
    Medlem · 5 inlägg

hobbyarkitekt

Medlem
    Jag är intresserad av arkitektur. Brukar göra husritningar på skoj. Jag ska inte bygga och är inte arkitekt. Jag vill bara hitta ett svenskt forum där man kan snacka arkitektur. Är detta rätta forum for mig tro, eller finns det något annat mer passande. Handlar detta forum mer om att bygga sig ett hus liksom? Skulle uppskatta tips på andra forum.

/ Malin :)

2. yonna
    Medlem · Österlen · 6 952 inlägg

yonna

Medlem

Re: Rätt forum?

Jag tycker att du först skall 'lärakänna detta' under en tid så ser du vad vi dryftar om.

Ren design gällande hela hus kommer sällan upp - om så är fallet blir det väldigt mycket tyckande ;). Som websidan säger är detta ett 'byggahus'forum där alla vi som bygger - eller tänker bygga eller bygga om - lär oss av varandras erfarenheter eller ger inspiration. Under de olika trådarna finner man ibland frågor om planlösningar, kök, bad, vardagsrum, filmrum etc och där diskuteras i viss mån även designlösningar.

Jag känner personligen inte till någon annan site där man har tillträde utan att tillhöra arkitektkåren.

3. A
    Medlem · 100 inlägg

Aquaman

Medlem

Tycker det skulle gå alldeles utmärkt att du är här och diskuterar.

Själv så drömmer jag om att bygga hus och skapa det själv.

Finns ju otroligt många sätt att skapa sitt hus på.

Själv så vill jag ha stor klädkammare , badrum samt stort tvätt/pannrum.

4. D
    Medlem · 1 854 inlägg

David

Medlem

Jag tycker nog att du ska kunna diskutera såna saker här. Det är nog många av forumisterna här som "pryar" som arkitekter på sina egna byggen, inklusive vi själva. Testa och se om du får ut något av diskussionerna här.

mvh
    David

5. B
    Medlem · 5 830 inlägg

Hobbyarkitekt:  "Jag vill bara hitta ett svenskt forum där man kan snacka arkitektur"

Har du redan hittat något sådant forum i annat land?

6. Y
    Medlem · 10 inlägg

Ynej

Medlem

Hobbyarkitet

Skulle behöva lite hjälp med att få in två hus i datorn *inser problemen* ;D

Ehhhm, ritningar på hus alltså. Kanske du kan hjälpa mig med?
    Sitter nämligen och skriver på en affärsplan, läser till projektledare och det är mitt examensarbete.

Jag skulle vara dig evigt tacksam och namnger en stjärna efter dig :-[

Kanske någon av er andra vet av någon???? som kan hjälpa en fattig student

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.