Byggahus.se
Har ett badrum att renovera ca 2x3 m, där det skulle vara snyggt med en Unidrain-brunn som sitter mot ett hörn på en kortsida, dvs en vanlig 70-80 cm lång modell med en fläns även på sidan. Finns ju sådana som är gjorda för öppen sida vänster eller höger, när man inte har en nisch som naturlig avgränsning.

Lägg till det 30x60 golvkeramik, med skurna kanter.

Går det att få till ett godkänt fall med den uppsättningen? Har sett lösningar bl a här på forumet där man har en glasvägg fast monterad på den öppna sidan, och under den har byggt en liten "kil" där duschsidan lutar snabbare mot brunnen. Men, om man bara har en glasdörr där känns det inte helt perfekt med den kant som blir.

Någon som har löst detta på ett lyckat sätt? Det är en firma som ska göra jobbet, men jag vill veta om det finns en chans att får det bra.

Då måste du väll ha två fall? Så här har jag gjort så jag slipper två fall i duschen.

Sent from my GT-I5500 using Byggahus

• uploadfromtaptalk1335946747467.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om man har ett Unidrain som är 700mm i ett utrymme som är 1000mm brett funkar det att bara ha ett fall åt brunnen eller måste det vara lite från väggen emot Unidrain rännan också. Dvs fall från 2st håll.

Måste tilllägga ett problem som jag stötte på vid monteringen av rännan. Har inte löst det ännu:(.

Rännans främre del skall vila mot en kortling
Problemet är att man måste ju ha ett avloppsrör ifrån rännan:(, och den gör så att man inte kan sätta någon kortling.
Vet inte hur andra har löst det, men det är omöjligt och göra det bra när röret hamnar ca 3-4 cm under golvet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.