Rätt elmätare kan sänka förbrukningen

929 läst  7 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    En bärbar elmätare kan avslöja eltjuvarna i ditt hem och även mäta apparaternas standby-förbrukning. Men kvaliteten varierar mellan olika mätare ? och de billigaste har i regel sämst precision.

Du kan läsa artikeln här: Rätt elmätare kan sänka förbrukningen

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

Var går GE Electric mätaren att köpa?

3. E
    Anonym

Någon som kan rekommender en bra och funktionsduglig mätare, som även mäter StandBy ??

/Micke/

4. E
    Anonym
  5. E
    Anonym

Vilka elbolag har en webtjänst som fjärravläser varje timme? Det hade varit bra om ska ha exakt koll över dygnet. Vattenfall erbjuder iallafall avläsning/dygn vilket är helt OK då de även bjuder på dygnsmedeltemp samt historik från föregående år (både kwh+temp) då blir det lätt att jämföra...

6. E
    Anonym
    Skrivet av: Ulrika

Jag köpte en Energimätare via www.ventbutiken.se. Idag är jag mer medveten om när och hur jag förbrukar min energi. Med THE OWL kan du få information om nuvarande förbrukning och jämföra dessa värden med historiska data i upp till 2 år.

Detta visar THE OWL:
    ?Hur mycket el ditt hushåll förbrukar just nu. Informationen uppdateras var 6:e sek
    ?Detta kostar det dig i timmen med ditt eget elpris.
    ?Hur mycket skadlig CO2 i kg din nuvarande förbrukning bidrar med till växthuseffekten.
    ? Statistik över kostnaden i kronor/förbrukning i kilowattimmar de senaste dagarna, veckorna eller månaderna i upp till 2 år tillbaka i tiden!

7. E
    Anonym
    Skrivet av: CDK2H

Varför måste man ställa in KOSTNAD/PRIS på alla jävla mätare!!!?

8. G
    Anonym

Smappee eller Watty

Urskiljer olika förbrukare och ger standby förbrukning.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: