Ränte-rabatt hos Dnb-Nor?

5k läst  7 svar

1. G
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Dnb-Nors listade rörliga ränta är 4,48%.

Hur mycket ränterabatt har ni blivit erbjudna hos dem? (Har för mig att jag sett att de går ner 0,2%)

Är det någon skillnad på om man lånar pengar till att köpa ett hus eller lägga om lånen på befintligt hus (dvs byta bank för mig)

Mvh,

GUS.

2. P
    Medlem Nivå 1
    Vi har oxå blivit erbjudna 0,2 % rabbat, verkar va standard för dem...

3. D
    Medlem Nivå 1
    Tror också att de har samma rabatt för alla. Blev erbjuden 0.2 % rabatt på de korta 1 - 3 månader och 0,3%rabatt på längre räntor. 3-års räntan är attraktiv i nuläget 4.14% efter rabatt, funderar om det är läge att binda eller ligga kvar rörligt.

Jag har ett helt rörligt lån på Handelsbanken men förhandlade genom att nämna vad DNB-nors räntor låg på. De sänkte sig till i stort sett samma nivå (några punkter över) men då är Handelsbankens efterlevandeskydd betydligt bättre.

4. G
    Medlem Nivå 1
    Tack för svaren!

GUS

5. A
    Medlem Nivå 5
    Vill också veta om ni tycker det är läge att binda på 3 år till en ränta av 4.14 % Vad tycker ni allehop?

6. D
    Medlem Nivå 1
    Svår fråga! Beror helt på ditt ekonomiska läge om du vill ha ett tryggt lån eller ett som kan ändras hastigare. Beror lite på hur intresserad man är att hålla koll på räntorna.

Tittar man över längre tidsperioder ser man att rörlig ränta är den man tjänar på i längden.

Jag personligen kommer nog ligga kvar rörligt ett tag till för att se om Riksbanken nu tvingas sänka den rörliga räntan pga oron på börserna runt om i världen. I Handelsbankens ränteprognos står det nu att de tror att räntan kommer sänkas två gånger under 2008.

Om det längre fram därimot tyder på kommande räntehöjningar ringer jag banken och binder en del av lånet på tex tre år

7. D
    Medlem Nivå 8
    Hur lyder DnBNor's villkor då när det gäller efterlevnadsskydd ?

8. T
    Medlem Nivå 4
    Pratade precis med handläggare på Svensk Fastighetsförmedling. DnB NOR ger inte längre ränte-rabatter säger dem.

5,03% på rörlig ränta idag, 080805.

Någon som har bättre?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: